فناوران در مرکز رشد فناوری نخبگان مستقر می‌شوند

مرکز رشد فناوری نخبگان وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای عضویت تیم‌های فناور در این مرکز فراخوان منتشر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محسن علی اکبریان، رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان گفت: این چهاردهیمن دوره فراخوان جذب در مرکز رشد محسوب می‌شود و در این دوره متقاضیانی از رشته‌هایی مانند برق و تجهیزات الکترونیکی، فناوری‌های دیجیتال، مکانیک پیشرفته و مکاترونیک، سلامت و تجهیزات پزشکی، انرژی‌های تجدیدپذیر و نانوتکنولوژی و مواد پذیرفته می‌شوند.

علی اکبریان در ادامه ضمن اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در این مرکز افزود: با توجه به راه‌اندازی مرکز کار اشتراکی کوآپ در مرکز رشد فناوری نخبگان، ظرفیت تازه‌ای به این مجموعه اضافه شده است. این مرکز کار اشتراکی خود را از دوره سیزدهم آغاز کرد. معمولاً در هر دوره بین ۸۰ تا ۱۰۰ درخواست برای حضور در مرکز رشد فناوری نخبگان ارسال می‌شود.

رئیس مرکز رشد فناوری نخبگان ادامه داد: درخواست‌های ارسالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و با توجه به تجارب ارزشمند سیزده دوره قبلی، حدود ۲۰ تا ۲۵ تیم در نهایت پذیرفته می‌شوند. تیم‌های پذیرفته شده در یک برنامه آماده‌سازی به مدت ۱۰ هفته قرار می‌گیرند. در انتهای این برنامه، تیم‌های که به موفق به گذراندن این دوره شده‌اند برای ورود به مرکز رشد آماده شده‌اند.

وی ضمن توضیح فعالیت‌های انجام گرفته در این مرکز گفت: از میان ۲۵ تیم پذیرفته شده، در نهایت با توجه به تجارب قبلی و نظر هیئت داوران حدود ۱۲ تیم به عنوان منتخب نهایی مرکز رشد فناوری نخبگان حضور خواهند یافت.

با پایان این دوره عدد کل تیم‌های منتخب عضو این مجموعه به رقم ۶۰ تا ۶۵ تیم خواهد رسید. تیم‌های فناور تا ۴ دی ماه سال جاری فرصت دارند تا طرح‌های خود را به این مرکز ارسال کنند.

کد خبر 461690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.