جوان بجنوردی پول گوشی همراه خود را صرف آزادسازی زندانیان کرد

یک جوان بجنوردی اندوخته خود را که برای خرید گوشی تلفن همراه کنار گذاشته بود، برای آزادی زندانیان جرایم عمد هزینه کرد.

به گزارش ایمنا، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی اظهار کرد: «امیر وحیدی» دانش‌آموخته ۲۵ ساله رشته حقوق، با مشارکت در جشن گلریزانی که برای آزادی زندانیان استان از جمله قدیمی‌ترین زندانی بجنورد برگزار شده بود، ۱۰۰ میلیون ریال پس انداز خود را به آزادی زندانیان اختصاص داد.

عبدالرحیم گرجی گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان بجنورد عمدتاً با حضور خیران کهنسال و افراد متمکن از اقشار مختلف از جمله تجار، طلافروشان و صاحبان مجتمع‌های تجاری برگزار شد که حضور این جوان برومند و خیر در میان آنان، که به همراه مادرش در این آئین شرکت جسته بود، بسیار جالب توجه بود.

وی افزود: یک نیکوکار بجنوردی که از حرکت این جوان خیر بجنوردی به وجد آمده بود، او را به رایگان در دوره‌ای آموزشی که گفته می‌شد بیش از یک میلیارد ریال هزینه‌بری دارد، ثبت نام کرد.

گرجی اظهار داشت: نیکوکاران بجنوردی در این آئین، چهار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان مالی جرایم عمد و غیرعمد، با اولویت رهایی زنان از بند کمک کردند که در این راستا زندان بجنورد مورد پایش قرار می‌گیرد تا افرادی که شرایط رهایی از حبس را دارند از این کمک انسان دوستانه بهره مند شوند.

وی افزود: آئین گلریزان با هدف رهایی قدیمی‌ترین زندانی در استان و همچنین آزادی تعدادی زن زندانی برگزار شده که برای آزادی آنان به ۲ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال مشارکت نیاز بود.

وی با قدردانی از مشارکت نیکوکاران افزود: نیکوکاران و خیران در این جشن مساعدت خوبی داشتند که زمینه آزادی شمار بیشتری از زندانیان را فراهم آوردند.

منبع: ایرنا

کد خبر 461675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.