بررسی شکایات خصوصی سازی در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی شکایات واصله درباره خصوصی سازی در جلسه دیروز این کمیسیون خبر داد.

علی خضریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ها و شکایات نمایندگان مجلس از عملکرد سازمان برنامه و بودجه و طرز کار نگارش لایحه بودجه، تاکید شد که کمیته اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون اصل نود هرچه سریع‌تر پیش‌نویس این گزارش را با توجه به سوابق گذشته پرونده تهیه کند و به صحن کمیسیون بیاورد تا پیرامون تمرکز بر کار بودجه نویسی با تاکید بر بودجه سال ۱۴۰۰، کمیسیون اصل نود گزارش خود را تنظیم کند و به استحضار نمایندگان و مردم برساند.

وی افزود: در ادامه جلسه طرح اصلاح موادی از قانون نظارت بر رفتار نمایندگان در دستور کار قرار گرفت و کمیسیون اصل نود یکی از کمیسیون‌هایی است که باید درباره اصلاح این قانون اظهارنظر کند، لذا آقایان حسن شجاعی علی آبادی و محمدرضا احمدی و خانم الهام آزاد به عنوان نمایندگان کمیسیون اصل نود برای حضور در کمیسیون مشترکی که شکل گرفته است انتخاب شدند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مسئله سازمان خصوصی سازی، شکایات واصله و مسائلی که درباره خصوصی سازی طی سال‌های اخیر انجام گرفته در ادامه نشست مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به گزارش‌های واصله و بررسی‌های میدانی؛ طی سال‌های اخیر اهداف هشت‌گانه سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به ویژه شتاب بخشیدن به رشد اقتصادی ملی، ارتقا کارایی بنگاه‌های اقتصادی و بهره‌وری منابع انسانی و فناوری، افزایش سطح عمومی اشتغال و گسترش مالکیت در سطح عمومی به منظور تأمین عدالت اجتماعی به دست نیامده و آنچه مورد نظر قانونگذار بوده، محقق نشده است.

خضریان ادامه داد: همچنین نحوه اجرای قانون مذکور بر اساس نظرات نهادهایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام، دیوان محاسبات کشور، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت اطلاعات و همچنین گزارش واصله در کمیسیون اصل نود قانون اساسی مورد بی اعتنایی و بعضاً در واگذاری‌ها مورد سوء استفاده قرار گرفته است لذا به منظور اجرای صحیح این سیاست‌ها و قانون واگذاری اصل ۴۴ و نقش مهم آن در شکوفایی اقتصادی کشور برای نیل به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله و حفظ حقوق بیت‌المال، طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه‌های دولتی در دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

وی یادآور شد: بر اساس طرح انتظام بخشی فرایند واگذاری بنگاه‌های دولتی، مواد این قانون پیرامون اهلیت سنجی و سوابق افراد که مشمول واگذاری می‌شوند مورد بررسی قرار گرفت و موادی از این طرح به تصویب رسید.

خضریان خاطرنشان کرد: طرح اصلاح موادی از قانون نحوه اجرای اصل نودم قانون اساسی بررسی شد و جهت بررسی بیشتر به کمیته قضائی کمیسیون ارجاع شد.

کد خبر 461621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.