بیماران کرونایی دچار مشکلات نورولوژیکی می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که بیماران مبتلا به کرونا معمولا مشکلاتی مانند سکته مغزی، تشنج، اختلالات حرکتی و شناختی را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان، اطلاعات پزشکی ۹۲۱ فرد بزرگسال را که به دلیل مبتلا شدن به بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند بررسی کردند. از میان این افراد ۷۴ نفر باید آزمایش نورولوژیک می‌دادند و ۴۷ نفر آن‌ها نیز به بیماری نورولوژیک مبتلا بودند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در این مطالعه ۶۴ سال بود.

از بین ۷۴ فرد مبتلا به مشکلات نورولوژیکی ۱۸ نفر آن‌ها پس از ابتلا به بیماری کرونا، سکته مغزی کردند ۱۵ نفر به تشنج مبتلا شدند و ۲۶ نفر نیز از اختلالات عملکرد مغزی که منجر به گیجی و هذیان‌گویی می‌شود رنج می‌بردند. علاوه بر این هفت نفر از شرکت کنندگان دچار اختلالات حرکتی شدند و سه نفر نیز پس از ابتلا به کرونا در منزل خود زمین خوردند و آسیب تروماتیک مغزی را تجربه کردند.

محققان متوجه شدند مشکلات نورولوژیکی افراد پس از بستری شدن در بیمارستان شدت پیدا کرد و تقریباً نیمی از آن‌ها به مراقبت مداوم نیاز پیدا کردند. ممکن است اختلالات نورولوژیکی مبتلایان به کرونا جزء تأثیرات مستقیم ویروس کووید -۱۹ در نظر گرفته شود اما بروز این اتفاق به طور معمول بازتاب واکنش عصبی نسبت به عفونت است.

به گفته محققان سطح پایین اکسیژن در بدن افراد مبتلا به کرونا، باعث بروز آسیب مغزی می‌شود. بیماران مبتلا به نوع شدید کرونا نیز ممکن است گیجی و اختلالات شناختی را به مدت چندین ماه تجربه کنند. لازم است در این زمینه مطالعات بیشتری بشود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

کد خبر 461585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.