جایزه لومیر فرانسه نامزدهای خود را شناخت

فهرست نامزدهای بیست و ششمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه با پیشتازی فیلم «دو نفر از ما» به کارگردانی «فیلیپو منه گتی» اعلام شد.

به گزارش ایمنا، در جوایز لومیز که سالانه برندگان خود را به انتخاب روزنامه نگاران رسانه‌های خارجی فعال در فرانسه انتخاب می‌کند و معادل جوایز گلدن گلوب هالیوود محسوب می‌شود، امسال فیلم «دو نفر از ما» اولین فیلم بلند ساخته «فیلیپو منه گتی» با نامزدی در شش شاخه شامل بهترین فیلم، کارگردانی و بازیگری زن پیشتاز این جوایز نام گرفت.

این فیلم با بازی «باربارا سوکووا» و «مارتین شوالیه» از سوی کمیته اسکار سینمای فرانسه به عنوان نماینده این کشور در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار انتخاب شد و داستان آن درباره رابطه دو زن است که سال هاست در همسایگی هم زندگی می‌کنند.

«چیزهایی که می گوئیم، چیزهایی که انجام می دهیم» ساخته «امانوئل موره» با پنج نامزدی در رتبه بعدی قرار گرفت و فیلم‌های «خداحافظ احمق ها» به کارگردانی «آلبرت دوپونته» و «تابستان ۸۵» از «فرانسو اوزون» نیز هر کدام در چهار شاخه شانس کسب جایزه دارند.

امسال فیلم «یلدا» ساخته مسعود بخشی و محصول مشترک فرانسه، آلمان، سوئیس، لوکزامبورگ و لبنان به تهیه کنندگی مشترک علی مصفا و مؤسسه مستقل بن گاه (مسعود و محمود بخشی) در ایران، در بخش بهترین تولید مشترک بین المللی جوایز لومیر نام کسب جایزه شده است.

سال گذشته فیلم «بینوایان» به کارگردانی «لاج لی» موفق به کسب جایزه بهترین فیلم جوایز لومیر شد و توانست به جمع نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان جوایز اسکار نیز راه یابد.

برندگان بیست و ششمین دوره جوایز سینمایی لومیر روز ۱۹ ژانویه ۲۰۲۱ (۳۰ دی ماه) به صورت مجازی معرفی خواهند شد

کد خبر 461578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.