مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی ایجاد باور در بین مردم به فعالیت ورزشی است

وزیر ورزش و جوانان، مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی را ایجاد باور و احساس نیاز مردم به فعالیتهای ورزشی و تحرک بدنی دانست و گفت : با گسترش زیر ساختهای ورزشی در یک دهه گذشته در کشور مشکل کمبود اماکن ورزشی برای ورزش کردن وجود ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در جلسه شورای ورزش همگانی کشور اظهار کرد: امروز در اکثر شهرهای کشور دارای اماکن ورزشی مناسب هستیم که توسط وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم و واحدهای زیر مجموعه صنعت، معدن و تجارت، بسیج و نیروهای مسلح و بویژه شهرداری‌های کشور در سی سال گذشته احداث شده است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد ورزش را پیگیری کند با کمبود فضای ورزشی مواجه نیست و در اکثر نقاط کشور حتی در بسیاری از روستاها دارای اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با ارائه آماری از توسعه زیرساخت‌های ورزشی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی در کشور فعال است که ۱۵ هزار مکان توسط وزارت ورزش و جوانان، ۲۱ هزار توسط سایر دستگاه‌ها و ٢٦ هزار باشگاه ورزشی خصوصی در سطح کشور فعالیت می‌کند که استفاده از این مکان‌ها می‌تواند سلامت جامعه را به وضعیت مطلوب‌تری برساند.

سلطانی فر در پایان تدوین برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در شورای فرهنگ عمومی کشور را اقدامی مثبت توصیف کرد و گفت: امیدوارم با تعامل نهادهای مختلف جمع بیشتری از مردم کشورمان با تبلیغات، آگاه سازی، آموزش، بسیج امکانات و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های کشور، به ورزش سوق دهیم.
 

کد خبر 461566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.