شهر ورزشی سال ۲۰۲۱ اروپا مشخص شد

الوا، شهری واقع در کشور استونی به عنوان شهر ورزشی سال ۲۰۲۱ اروپا لقب گرفت که در این راستا، مقامات محلی پروژه‌ها و فعالیت‌های بسیاری را طراحی کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از شهرهای اروپایی کاندیدای شهر ورزشی قاره برای سال ۲۰۲۱ شدند که در بین آن‌ها، شهر الوا عنوان فوق را از آن خود کرد. البته شواهد حاکی است که تمام شهرهای شرکت‌ کننده در این رقابت در حفظ سلامت و افزایش فعالیت‌های جسمی شهروندان خود موفق عمل کرده بودند اما در نهایت میدان رقابت را به الوا واگذار کردند. مقامات رسمی الوا برای دست یافتن به شهر ورزشی اروپا، باید کتابی کاربردی تألیف می‌کردند که در آن خلاصه‌ای از رشته‌های ورزشی و طرح‌های احتمالی برای افزایش فعالیت‌های شهروندان ارائه می‌شد.

از آنجا که شهر الوا از تاریخچه‌ای طولانی در زمینه ورزش در زندگی روزمره شهروندان برخوردار است، بنابراین تألیف چنین کتابی برای مقامات آن کار پیچیده‌ای نبود. به خصوص اینکه در سال ۲۰۱۹، شهردار الوا به عنوان فرد برگزیده در کل کشور برای افزایش زمینه‌سازی انجام فعالیت‌های جسمی ساکنان شناخته شد و جایزه‌ای افتخاری دریافت کرد.

مریکا سار، معاون شهرداری الوا نیز قبل از شروع رقابت ادعا کرده بود با وجود فعالیت‌هایی که در چند سال گذشته برای افزایش گرایش مردم به انجام فعالیت‌های جسمی توسط شهردار و دستیارانش صورت گرفته، مطمئن است که الوا به عنوان شهر ورزشی اروپا برگزیده می‌شود.

باشگاه‌های ورزشی در سراسر شهر الوا به فراوانی دیده می‌شود و اغلب این مراکز مملو از افرادی است که برای انجام فعالیت‌های جسمی در تمام رشته‌های ورزشی، دوستانه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. همین امر، روح ورزش‌دوستی را در میان سالمندان نیز پرورش داده به طوری که تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹، فضاهای سبز را حضور افراد پیری فرا می‌گرفت که دست کم با قدم‌زدن‌های سریع، برای ارتقای سطح سلامت خود تلاش می‌کردند.

کد خبر 461507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.