انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان پارک ها و انجمن علمی کشت سلول ایران

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری علمی، فناوری و پژوهشی بین این سازمان و انجمن علمی کشت سلول و بافت گیاهی ایران از طریق فضای مجازی خبر داد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این تفاهم‌نامه با هدف استفاده از توانایی‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری، تجهیزات و حمایت‌های معطوف به رسالت طرفین تفاهم نامه، جهت ارتقای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی و نیازهای متقابل علمی_ اجرایی و تبادل دانش فنی، علمی و تجربی امضا شد.

وی تصریح کرد: مجوز فعالیت کشت بافت سلولی توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان صادر شده و عضویت افتخاری این سازمان به عنوان عضو حقوقی این انجمن از سوی رئیس انجمن به سازمان پارک‌ها اعطا شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه کشت سلول و بافت گیاهی، یک تکنیک ابزاری مهم در مطالعات پایه و کاربردی بوده و دارای کاربردهای تجاری است، گفت: امروزه بسیاری از گیاهان مهم تجاری، زینتی و دارویی از طریق این تکنیک تکثیر می‌شوند.

وی افزود: انجمن کشت سلول و بافت گیاهی ایران به منظور گسترش و پیشبرد و ارتقای علمی کشت سلول و بافت گیاهی در ایران و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های کشت سلول و بافت گیاهی، تأسیس شد.

مرتضایی‌نژاد تاکید کرد: بسترسازی مناسب برای شناساندن، ارتقای توجه محققان، دانشجویان و تولیدکنندگان و نیز توانمندسازی علاقه‌مندان و هدایت آنها به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان و ترویج کارآفرینی یکی از اهداف اصلی و چشم انداز این انجمن است که هیئت مؤسس آن، جمعی از استادان برجسته کشور در زمینه زیست شناسی گیاهی بوده و انجمن عضو اتحادیه انجمن‌های علوم زیستی هستند.

به گزارش ایمنا، انجمن کشت بافت گیاهی ایران به عنوان بالاترین مرجع علمی در زمینه کشت بافت و سلول گیاهی توسط وزارت علوم شناخته شده است.

کد خبر 461502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.