ارجاع بیش از ۱۸هزار پرونده وام کرونا به بانک‌های عامل

معاون گردشگری با اعلام اینکه تا اتمام زمان ثبت‌نام بسته دوم تسهیلات حمایتی گردشگری تنها یک هفته زمان باقی است، از ذی‌نفعان و فعالان گردشگری خواست برای تکمیل اطلاعات و ثبت‌نام خود در سامانه‌های کارا، جانا و سادرا هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از میراث‌آریا، ولی تیموری درباره وضعیت ثبت‌نام متقاضیان برای دریافت بسته دوم حمایتی تسهیلات کرونا گفت: با توجه به ثبت‌نام‌های انجام شده در سامانه‌های جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری) و سادرا (سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت) تا کنون تعداد ۱۹ هزار و ۹۸۵ پرونده اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی که مشمول دریافت این تسهیلات دوازده درصدی می‌شدند را شناسایی و فهرست آن‌ها را برای بارگذاری در سامانه کارا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی قرار داده‌ایم.

او مجموع پرونده‌های ارجاع داده شده به بانک‌های عامل را ۱۸ هزار و ۴۲۵ عدد و میزان اشتغال نفرات این تعداد پرونده را ۵۱ هزار و ۴۱۲ نفر عنوان کرد و افزود: تسهیلات درخواستی ۸ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال بوده که تاکنون ۳ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال آن توسط بانک‌های عامل رسیدگی و به فعالان حوزه پرداخت شده است.

تیموری همچنین به تعداد ۱۹۵ پرونده بلاتکلیفی اشاره کرد و گفت: با احتساب این پرونده‌های دارای مشکل و نقص که در سایر دستگاه‌های اجرایی در حال رسیدگی هستند، مجموع پرونده‌ها به ۱۸ هزار و ۶۲۰ عدد می‌رسد.

معاون گردشگری با تاکید به بنگاه‌محور بودن و تنفس شش ماهه این تسهیلات تا آغاز اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، افزود: در واقع تمامی کسب‌وکارهای تاسیسات گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد، درجه و ستاره با پیش شرط ثبت‌نام در سامانه‌های اعلام شده می‌توانند از حداقل ۱۶ تا ۹۰۰ میلیون تومان وام بانکی بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: گروه‌هایی که تا کنون اطلاعات خود را در سامانه جانا و سادرا وزارتخانه تکمیل نکرده‌اند هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند که اسامی آن‌ها در فهرست ارسالی آتی ما به وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی گنجانده شود.

تیموری همچنین با اشاره به بخش دیگر این بسته حمایتی و امهال‌های حق بیمه سهم کارفرمایان، مالیات، هزینه‌های آب، برق و گاز تا پایان سال ۹۹ گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دستگاه‌های مربوطه و بخشنامه‌هایی که از سوی روئسای سازمان مالیاتی و سازمان تأمین اجتماعی صادر شد ابهام‌ها برطرف شده و اقدامات لازم برای امهال‌ها در حال انجام است.

کد خبر 461498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.