۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان تهران اضافه می‌شود

شهردار تهران از اضافه شدن ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت خبر داد.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در مراسم بهره برداری عمومی از بوستان سلیمانیه اظهار کرد: در ستاد ملی کرونا مصوبات خوبی برای حمل و نقل عمومی داشتیم قرار شد پنج هزار دستگاه اتوبوس به شبکه اتوبوسرانی کشور اضافه شود که ۵۰ درصد به تهران می‌رسد و اعتبار برای بازسازی واگن‌های نسل اول هم مصوب شده است که دریافت کنیم.

وی درباره تبدیل شدن این باغ به بوستان عمومی نیز گفت: خوشحالم فرصتی پیش آمد تا به قول‌هایی که داده بودیم عمل کنیم، توسعه فضای سبز در داخل شهر یکی از راهبردهای شورای پنجم و مدیریت شهری در دوره فعلی بوده است.

شهردار تهران تصریح کرد: در دوره جدید مدیریت شهری تاکنون ۱۷ باغ در تهران به فضای سبز تبدیل شده و تا خاتمه دوره ۱۷ باغ دیگر نیز به باغ‌های داخل محدوده شهر تهران اضافه خواهد شد و هدف این است که این باغ‌ها در مناطقی انتخاب شوند که سرانه فضای سبز آنها پایین است.

وی تاکید کرد: یکی از دستاوردهای این دوره شورای شهر تعیین راهبردهای درست و توسعه فضای سبز است که تهران به آن نیاز دارد و بر عکس اتفاقاتی که افتاده است تلاش می‌شود باقیمانده ظرفیت‌های زیست محیطی شهر تهران حفظ شود.

عوارض قطع درختان صرف توسعه فضای سبز می‌شود

وی گفت: یکی از کارهای خوب در این دوره از مدیریت شهری این بود که در خزانه حساب جدایی برای توسعه فضای سبز در نظر گرفته شد و عوارضی که از قطع درختان گرفته می‌شود خاص توسعه فضای سبز هزینه می‌شود.

به گفته حناچی، این شکل هزینه کرد باید در بخش‌های دیگر هم انجام شود تا مردم در اداره شهر بیشتر مشارکت کنند، در خیلی کشورهای دنیا مردم در منطقه خود خرید می‌کنند که عوارض و مالیات هم در منطقه خودشان هزینه شود و چه خوب که در بودجه سال ۱۴۰۰ این نکته مورد توجه قرار گیرد. این شیوه تخصیص بودجه برای پارکینگ‌ها هم در حال رخ دادن است.

وی خاطرنشان کرد: باغ‌های دیگری هم در مناطق مختلف وجود دارد برای نمونه یک باغ بزرگ در منطقه ۶ وجود دارد که در حال مذاکره هستیم و امیدوارم به نتیجه برسیم. یکی از خصیصه‌های این باغ توجه به باغ سازی ایرانی است که به دلیل وجود کوشک و تناسباتش این ظرفیت را داشته است.

شهردار تهران همچنین درباره نحوه خدمات رسانی به شهروندان در این ایام کرونایی نیز گفت: توافق با وزارت بهداشت و نظام پزشکی انجام دادیم که شرکت شهر سالم با شبکه سلامت وزارت بهداشت همکاری کند بر خلاف تصورات شبکه سلامت در تهران ضعیف است و بنا به پیشنهاد همکاران در وزارت بهداشت قرار شد شهرداری امکانات سلامت خود را به خانه سلامت تبدیل کند.

حناچی ادامه داد: ۱۹ مرکز درمانی در سطح مناطق و ۹ درمانگاه بزرگ در سطح شهر تهران می‌تواند مجهزتر شده و مورد پشتیبانی وزارت بهداشت قرار گیرد چون این مراکز علاوه بر سرویس به کارمندان شهرداری به دیگران نیز خدمات می‌دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 461489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.