ضرورت ایجاد رغبت برای احیای خانه‌های تاریخی مشهد

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: باید برای مالکان خانه‌های تاریخی انتفاعی به وجود آید که نسبت به بازآفرینی بافت‌های خود رغبت پیدا کنند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا حسین‌نژاد اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در راستای احیای بافت‌های تاریخی و مسائل مرتبط با بازآفرینی ابنیه‌های تاریخی، مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن موضوعات مرتبط در این کمیته مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: در موضوع احیای خانه‌های تاریخی باید به گونه‌ای با مالکان برخورد شود که موضوعات اقتصادی آن حل شده باشد و انتفاعی برای آنها به وجود آورد که نسبت به بازآفرینی بافت‌های خود رغبت پیدا کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد با اشاره به چشم‌انداز بلندمدت شهرداری برای بازآفرینی بافت‌های تاریخی، ادامه داد: ما نباید فکر کنیم که اقتصاد ساخت در تخریب است، باید به نقطه‌ای دست پیدا ک نیم که برخی از آثار ارزشمند توجیه پذیری لازم را برای مالکان داشته باشد که مسیر احیا و بازآفرینی طی شود.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این موارد مهمی در خصوص بافت‌های مرتبط با سازمان میراث فرهنگی را مورد بررسی قرار دادیم و از این سازمان درخواست داریم که هر چه سریع‌تر مصوبه کمیته فنی میراث را برای ادامه کار ارائه کند.

کد خبر 461478

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.