حمل‌ونقل شهری در کشور مانند کودک یتیم است/ حناچی به‌جای نجابت، سماجت کند

اگرچه شهردار تهران، بر رعایت آداب و حفظ حرمت‌های تاکید زیادی دارد اما به نظر می‌رسد، برای گرفتن حق مردم تهران بیش از نجابت نیاز به سماجت داریم.

به گزارش ایمنا، به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، محسن هاشمی صبح امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح باغ سلیمانیه (باغ وثوق الدوله) واقع در منطقه ۱۴ به عنوان بوستان عمومی، اظهار کرد: باغ سلیمانیه که بخشی از عمارت ۲۵ هکتاری وثوق الدوله در جنوب شرقی تهران است، امروز با همکاری بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران، به بوستان تبدیل شده و در اختیار شهروندان تهرانی قرار می‌گیرد که به عنوان یکی از خدمت‌های این دوره مدیریت شهری است.

وی افزود: اقداماتی از این دست، شیوه صحیح استفاده از انفال و اموال عمومی است که موجب احیای سرمایه اجتماعی انقلاب و نهادهایی از طریق بنیاد مستضعفان که متولی اینگونه اموال است، می‌شود و به جای اینکه شاهد ساخته شدن برج‌ها و مال‌ها باشیم، بوستان‌ها و پارک‌های عمومی در اختیار مردم قرار گیرد.

هاشمی ادامه داد: البته بیشتر درختان کهن این فضا، به دلیل متروکه شدن این فضا و نبود رسیدگی در دهه گذشته از بین رفته است که امیدواریم توسط سازمان بوستان‌ها، این آسیب دیدگی‌ها به تدریج ترمیم و فضای مناسبی برای تفرج شهروندان فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: انتظار مردم از مدیریت شهری، مجموعه اقداماتی است که تهران را به شهر زندگی، تبدیل کند، در این مجموعه اقدامات فضاهای مناسب شهری مانند باغ سلیمانیه نقش مثبتی ایفا می‌کنند اما شهروندان برای استفاده از این فضاها، نیازمند سیستم حمل و نقل عمومی، فراغت و آرامشی هستند که ما در تحقق آن با مشکل مواجه هستیم.

هاشمی افزود: در شرایط فعلی که بحران کرونا همزمان با مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه را تحت تأثیر قرار داده، شاهد بروز ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی و تشدید ترافیک در شهر هستیم، یعنی نه سیستم حمل و نقل عمومی تجهیزات کافی برای پاسخگویی به تقاضا را در اختیار دارد و نه معابر شهری، ظرفیت این میزان استفاده از خودروهای شخصی را دارند و ازدحام در سیستم حمل و نقل عمومی و آلودگی هوای ناشی از ترافیک، هر دو به شیوع بیشتر کرونا و تشدید ابتلاء به آن می‌انجامد.

وی ادامه داد: اولویت نخست و ضروری شهر در این شرایط، تقویت حمل و نقل عمومی و کاهش ازدحام به خصوص در ساعات پیک است اما اولویت مسئولان این نیست و سالهاست که حمل و نقل شهری، مانند یک فرزند یتیم بین مجلس، دولت، سیستم بانکی و دستگاه‌های مختلف سرگردان است و هر جایی که هم احساس قدرت و کنترل دارد، بخشی از حق این کودک یتیم را تصاحب می‌کند و در کارش اخلال می‌کند.

هاشمی اظهار کرد: صدای این یتیم هم در هیاهوی مسائل سیاسی و دعواهای جناحی شنیده نمی‌شود و شاهد هستیم حتی یک دهم اعتبارات ضروری مورد نیاز آن تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی گفت: اگرچه شهردار تهران، بر رعایت آداب و حفظ حرمت‌های تاکید زیادی دارد اما به نظر می‌رسد، برای گرفتن حق مردم تهران بیش از نجابت نیاز به سماجت داریم و امیدوارم با پیگیری بیشتر مسئولان شهرداری، بیشتر از این حق این فرزند یتیم تهران تضییع نشود.

گفتنی است باغ وثوق الدوله با مساحت تقریبی دو هکتار در بزرگراه شهید محلاتی، خیابان ۱۰ فروردین واقع شده و متعلق به بنیاد مستضعفان بود که توسط شهرداری تهران تملک شده است. از همین رو با توجه به کمبود سرانه فضای سبز موجود در منطقه ۱۴، قرار شد این باغ تاریخی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغسازی ایرانی – اسلامی به بوستان عمومی تبدیل شد.

کد خبر 461469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.