سلامی: دشمن اقتدار علمی ما را هدف قرار داده است

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: امروز دشمن رشد و اقتدار علمی ما را هدف قرار داده و هر نقطه‌ای که دشمن روی آن تمرکز می‌کند، نقطه قوت ما است.

به گزارش ایمنا به نقل از سپاه نیوز، سرلشکر پاسدار حسین سلامی صبح دوشنبه در جشنواره باقرالعلوم دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله الاعظم (عج) اظهار کرد: یک کشور نمی‌تواند با توسعه جغرافیایی بزرگ شود، حتی منابع اقتصادی کشورها هم محدود است اما شاید تنها بتوان با دانش، ارزش افزوده جدید به‌دست آورد.

وی با تاکید بر اینکه علم و آگاهی دامنه‌های قدرت و عظمت یک کشور را گسترش می‌دهد، افزود: اگر ذخایر علمی یک کشور رشد یابد، جامعه بزرگ می‌شود؛ در حالی که عمدتاً جنبه‌های سیاسی، اقتصادی یا فرهنگی را عامل استقلال ملت‌ها در نظر می‌گیرند اما استقلال علمی منشأ اقتدار یک ملت است.

فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: هر آنچه سیطره بیگانگان را بر شئون جامعه ما زیاد کند وابستگی است. دشمنان همواره تلاش می‌کنند ما را کوچک و عقب نگاه دارند زیرا کشوری که عقب باشد ضعیف خواهد شد و مجبور به تسلیم می‌شود؛ اما اگر کشوری از سلطه علمی بیگانه خارج و نیازهای اساسی را در درون خود تولید کند حتی اگر در محاصره جهانی هم قرار گیرد، زنده می‌ماند و رشد می‌کند.

سلامی با بیان اینکه امروز دشمنان با تحریم‌های ظالمانه حتی دارو به ما نمی‌دهند و دانشمندان ما را ترور می‌کنند، گفت: زمانی که فردی به دلیل حرکت در فضای علمی ترور می‌شود به این معناست که دشمن رشد و اقتدار علمی ما را هدف قرار داده و هر نقطه‌ای که دشمن بر روی آن تمرکز می‌کند نقطه قوت ما است.

وی با اشاره به نقش علم و دانش در عزت و استقلال کشورها اظهار کرد: دستیابی به این مهم که دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله پیشران و پرچم‌دار رشد علمی و پیشرفت‌های شتاب‌دار و نوین پزشکی در سطح ایران و جهان باشد از این منطق سرچشمه می‌گیرد و ما انتظار داریم این تلاش‌ها در جهات متنوع با افق‌های بلند طراحی و دنبال شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تحقیقات ژنتیک نور از جمله دستاوردهای مهم سپاه محسوب می‌شود، اظهار داشت: وقتی می‌توانیم نقشه ژنتیک‌انسانی را رمزگشایی کنیم درمان را راحت‌تر و دقیق‌تر به انجام می‌رسانیم، از این رو نباید از جهان عقب بمانیم.

سلامی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان همه عرصه‌ها از دارو، غذا، آب و درمان را عرصه جنگ با ما قرار داده‌اند، گفت: ما تمایلی نداریم همه مسائل را با مدل جنگ بیان کنیم اما این اقدام امروز توسط دشمن صورت گرفته است و با همت و تلاش می‌توان تهدید دشمنان را به عرصه رشد و پیشرفت تبدیل کرد.

وی با قدردانی از تلاشگران عرصه علمی در سپاه و دست‌اندرکاران راه‌اندازی مرکز جامع ژنتیک نور افزود: سپاه با دستیابی به افتخارات علمی و پیشرفت‌های تکنولوژی، قله‌های مرتفعی را تسخیر و افتخارات جدیدی را به آلبوم افتخارات ایران اسلامی اضافه می‌کند.

کد خبر 461462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.