تحول حوزه آب با ۲۰۰ طرح دانشجویی

بیش از ۲۰۰ طرح دانشجویی در پاسخ به فراخوان حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست ارسال شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین دوره حمایت از پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست با ارسال ۲۰۰ طرح به پایان رسید تا توسعه فناورانه این صنعت با ایده‌های نو شتاب گیرد.

بهره‌گیری از توان و ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در اجرای طرح‌های کاربردی حوزه آب ازجمله اهدافی است که کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در نظر گرفته است.

این کارگروه هر سال به منظور جهت‌دهی به فعالیت‌های پژوهشی کشور در راستای حل چالش‌ها و گلوگاه‌های فناوری حوزه آب، پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با موضوعاتی فناورانه و در راستای اولویت‌های اعلام‌شده را مورد حمایت قرار می‌دهد.

«تولید نیمه‌صنعتی انواع غشا مورد استفاده در صنایع مختلف ازجمله نمک‌زدایی از آب‌های شور»، «بهینه‌سازی سامانه آب و انرژی در گلخانه»، «مدل‌سازی و طراحی کندانسور برای نصب در گلخانه‌های دریایی در شرایط مختلف سطحی و زیرسطحی»، «سامانه هوشمند بهینه‌سازی مصرف آب کشاورزی»، «اثر سیکل‌های خورشیدی بر نوسانات بارندگی و خشکسالی» و «سن سنجی آب‌های سطحی و زیرزمینی به کمک فناوری‌های جدید» ازجمله اولویت‌های تعیین‌شده برای حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی است.

پس از انتشار این فراخوان ۲۰۰ طرح دانشجویی به کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد که پس از بررسی‌های نهایی، عناوین طرح‌های منتخب و برگزیده اعلام می‌شود.

کد خبر 461448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.