لایروبی ۳۵۰ هزار مترمکعب از مسیر "رودخانه شور" در مبارکه

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه با اشاره به لایروبی چهار کیلومتر از مسیر رودخانه فصلی شور، گفت: در راستای آماده‌سازی برای فصل بارندگی و روان سازی آب باران در بستر این رودخانه بیش از ۳۵۰ هزار متر مکعب از رسوبات لایروبی و خاکبرداری شد.

داوود ایرانپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه عملیات لایروبی طبق جدول زمان بندی از ابتدای فصل پاییز در حال انجام است، اظهار کرد: عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه‌های فصلی در شهر مبارکه و محلات تابعه آن به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به کف برداری کانال‌های روباز و روان‌سازی مسیرهای آب‌های سطحی، گفت: تسطیح مسیر دسترسی کانال‌ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال‌ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی از دیگر اقدامات در این خصوص است.

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه ادامه داد: به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر در شهر بیش از ۵۰۰ متر لوله گذاری اجرا شده است و با کارشناسی‌های شده مسیرهایی نیز جهت لوله‌گذاری در دست بررسی و اقدامات اولیه قرار دارد.

ایرانپور خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع و به دستور شهردار مبارکه به منظور پیشگیری و جلوگیری از آب گرفتگی‌های احتمالی در زمان بارندگی بیش از دو هزار متر جدول‌گذاری و کانیوگذاری جهت هدایت آب‌های سطحی در سطح شهر و محلات اجرا شد.

وی با اشاره به اقدامات در جهت آمادگی در فصل بارندگی، تصریح کرد: نصب ۱۳۰ دال بتونی، نصب ۳۲ دریچه بازدید، جابجایی ۷۰ دال‌ شکسته و ساخت پل فلزی، تعمیر و ساخت دریچه منهول در نقاط مختلف در سال جاری انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مبارکه افزود: در سال جاری اصلاح و لوله گذاری جدول‌های جمع آوری آب‌های سطحی اعم از لای‌برداری مسیرها، زیرسازی، اصلاح، کف‌سازی و لبه گذاری و اصلاح شیب برخی از جداول انجام شده است.

کد خبر 461442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلطانی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    ای کاش یک فکری برای فاضلابهای شهری هم میکردن .بخصوص صفائیه..جون هر سال توی خیلی از خونه ها فاضلاب میزنه بالا.کانالهای فاضلاب لایروبی نمیشن.با اینکه ظرفیتشون هم برای مهار آب خیلی خیلی کنه