برادران جمهوری آذربایجان سالهاست با ما دوست هستند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط بین ایران و جمهوری آذربایجان بسیار عمیق و گسترده است و هر دو باید از سخنان تفرقه آمیز و تنش‌زا دوری و روابط خود را بیش از گذشته مستحکم‌تر کند.

به گزارش ایمنا، یعقوب رضازاده درباره این‌که پس از اظهارات رئیس جمهور ترکیه نیاز است ایران و جمهوری آذربایجان روابط استراتژیک خود را عمق بخشند اظهار کرد: اظهارات رئیس جمهور ترکیه که در یکی از مراسمات کشور آذربایجان گفته شد، توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مخصوصاً نمایندگان شمال غرب کشور مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفت. اظهارات آقای اردوغان به هیچ وجه قانونی و حقوقی نیست.

وی افزود: آنچه که آقای اردوغان بر زبان آوردن در حقیقت تمامیت کشور و استان‌های آذری زبان را مورد هجمه قرار داد که باید بگویم مردم ترک زبان، ایشان را سرزنش می‌کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برادران جمهوری آذربایجان سالیان سال است که در منافع اقتصادی، سیاسی و مرزی از راه دوستی با ما در ارتباط هستند. سخنان رئیس جمهور ترکیه تفرقه‌افکنانه است و آن را محکوم می‌کنیم. ایشان باید از هرگونه اظهارات تنش‌آمیز و تفرقه‌انگیز بپرهیزد و رسماً از دولت و ملت شریف ایران رسماً عذرخواهی کند.

رضازاده در پاسخ به سوالی در خصوص ضرورت گسترش روابط با همسایگان شمالی‌اش برای جلوگیری از حضور اسرائیل در این نقطه از منطقه، بیان کرد: اسرائیل کوچک‌تر از آن است که بخواهد در منطقه جا برای خود داشته باشد، نهایت اگر بتواند امنیت کشور خودش را در مناطقی تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داده که از اشتراکات مذهبی و عقیدتی قوی با همسایگان خود برخوردار است لذا قطعاً دولتمردان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان اجازه نخواهند داد یک اظهار نظر این دو کشور را زیر سوال ببرد و اظهارات رئیس جمهور ترکیه را نباید خیلی جدی گرفت.

منبع: ایلنا

کد خبر 461438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.