رشد ۲۰ درصدی توزیع کودهای شیمیایی در سال جاری

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: توزیع کودهای شیمیایی در سال جاری ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش‬ ایمنا‬، حمید رسولی در خصوص آخرین وضعیت توزیع کودهای شیمیایی در کشور بیان داشت: مطابق برنامه ابلاغی وزارت متبوع و به میزانی که در جداول توزیع مشخص شده است تأمین و توزیع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه در استان‌های سراسر کشور انجام گرفته و بر این اساس هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: کشاورزان در سراسر کشور برای تأمین کود مورد نیاز خود طبق رویه جاری اقدام و برای دریافت سهمیه خود به کارگزاری منطقه خود مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی خاطرنشان کرد: بر این اساس از ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کود اوره در استان‌های سراسر کشور توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است. در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه نیز هم اکنون بیش از ۱۰۰ هزار تن ذخیره استراتژیک کودهای مذکور را در اقصی نقاط کشور داریم و در تمامی استان‌ها به میزان کافی از این کودها موجود بوده و برای مصرف در اختیار کشاورزان زحمتکش قرار دارد. امیدواریم این تلاش منجر به افزایش کمی و کیفی تولید محصولات کشاورزی شود.

حمید رسولی در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص نگرانی برخی کشاورزان در استان کهکیلویه و بویراحمد در خصوص وضعیت توزیع کود در این استان اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۶۰۰ تن انواع کودهای اوره، فسفاته و پتاسه (حدود ۶۶ درصد برنامه ابلاغی وزارت متبوع) برای کشت محصولات اساسی در این استان توزیع شده است.

منبع: تسنیم

کد خبر 461427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.