بودجه قزوین حبابی و بزرگ‌تر از واقعیت بسته می‌شود

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین گفت: بودجه‌های سالانه را در قزوین به صورت حبابی و بزرگ‌تر از واقعیت می‌بندند که در آخر بخش بزرگی از آن محقق نمی‌شود.

فرج‌الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خط اول کمربندی نسیم شمال تکمیل و بهره‌برداری شد که این امر کمک شایانی به کاهش ترافیک شهری قزوین خواهد کرد. تردد کامیون‌ها در داخل شهر به دلیل مسدود بودن کمربندی نسیم شمال مشکلات ترافیکی سنگینی را از دروازه تا دوراه همدان ایجاد کرده بود که افتتاح این طرح رضایتمندی شهروندان را به همراه خواهد داشت.

وی ضمن اشاره به مشکلات بودجه‌ریزی در شورای شهر قزوین گفت: بودجه‌های سالانه را در قزوین به صورت حبابی و بزرگ‌تر از واقعیت می‌بندند که در آخر بخش بزرگی از آن محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین تصریح کرد: تحقق نیافتن منابع باعث نیمه‌کاره ماندن طرح‌های عمرانی می‌شود که گذر زمان با توجه به تورم سبب افزایش هزینه‌ها برای تکمیل آن می‌شود.

وی گفت: شهرداری با کاهش منابع بودجه روبرو بوده و با توجه به بدهکاری شهرداری و کاهش بخش درآمدی بودجه برای اجرای طرح‌های نیمه تمام، شهرداری در زمان شورای پنجم جذب نیروی مازاد داشته است که سبب افزایش هزینه‌های جاری شده است.

فصیحی تاکید کرد: افزایش دستمزدها تا سقف ۱۸ درصد تعیین شده بود که این امر با رشد ۲۷ درصدی در شهرداری، افزایش هزینه‌های جاری را در پی داشته است.

رئیس کمیسیون مالی شورای شهر قزوین تصریح کرد: طرح‌های بزرگی مانند کمربندی شرق، ساختمان نیمه‌کاره شهرداری، پروژه نیمه تمام حکم آباد، اغلب به دلیل نداشتن بودجه و تحقق نیافتن منابع نیمه‌کاره مانده‌اند.

فصیحی با بیان اینکه وقتی بودجه‌ها بر حسب واقعیت بسته نشود بسیاری از برنامه‌ها نیمه‌کاره رها خواهند شد، خاطرنشان کرد: شورا و شهرداری باید تلاش کنند که بودجه‌ها بر مبنای واقعیت بسته شود تا بتوان روند محقق شدن برنامه‌ها را با خیال آسوده و زمان بندی خاص پیگیری کرد.

کد خبر 461396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.