هوای پایتخت همچنان آلوده به‌ویژه برای گروه‌های حساس

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای پایتخت هم‌اکنون برای گروه‌های حساس آلوده است و تداوم این شرایط تا فردا (۲۵ آذرماه) دور از انتظار نیست.

به گزارش ایمنا، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، صبح امروز (۲۴ آذر ماه) با توجه به عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها و افزایش غلظت ذرات معلق در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

طی روز نیز حاکمیت جو پایدار و آرام شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم نخواهد کرد و به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با استمرار پایداری جو تا شامگاه امشب (۲۴ آذر ماه) همراه با افزایش ترافیک و درنتیجه تجمع ذرات معلق انتظار می‌رود کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

با تداوم این شرایط جوی تا نخستین ساعات فردا (۲۵ آذر ماه) همراه با آغاز تردد خودروها احتمال می‌رود در بیشتر مناطق افزایش غلظت ذرات معلق باعث کاهش کیفیت هوا و برقراری وضعیت ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس شود.

به‌تدریج با رشد ناپایداری جوی طی روز احتمال می‌رود تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود. در اواخر وقت فردا (۲۵ آذر ماه) با افزایش غلظت ذرات معلق ناشی از ترافیک شبانگاهی کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود. هر چند نسبت به شب گذشته از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۴ بود و هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۳۳ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس است.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

منبع: ایسنا
کد خبر 461395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.