آغاز پویش «من مادرم، ایران فرزند من» برای ساخت مدارس دخترانه؛ به زودی

بنا بر اعلام سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر در طرح ملی «آجر به آجر» مشارکت کرده‌اند که با اجرای این طرح ۳۱ مدرسه در ۳۱ استان کشور احداث می‌شود.

‌به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، هدف از اجرای طرح ملی آجر به آجر، آگاهی بخشی، اطلاع‌رسانی، گسترش فرهنگ مشارکت عمومی و بسترسازی برای جلب و جذب کمک‌های مردمی است.

بر اساس این گزارش، در این طرح که با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در حال انجام است، تاکنون بیش از ۱۷۰ هزار نفر از عموم مردم، مشارکت داشته‌اند که با احتساب یک هزار و ۲۲۰ نفر از خیرین کلان مشارکت کننده (دارای تفاهم‌نامه با جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور)، جمعی از خیرین ساکن خارج از کشور و ۲۴۶ سازمان دولتی و شرکت خصوصی فعال در حوزه مسئولیت اجتماعی، بیش از ۱۷۰ هزار خیر به جمع خیرین مدرسه‌ساز اضافه شده است.

در این گزارش آمده است: اجرای طرح ملی آجر به آجر، فارغ از میزان تعهدات مالی، ترویج ایده جمع‌سپاری و آشنایی بیشتر آحاد جامعه با موضوع مدرسه‌سازی است. ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه‌ساز و حفظ و توسعه شبکه خیرین مدرسه‌ساز از دیگر اهداف طرح ملی آجر به آجر است.

بر اساس آمارهای دریافتی از سایت ajorBajor.ir، حدود ۸۷ درصد از خیرین با واریز یک تا ۵۰ هزار تومان، هشت درصد ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان، دو درصد ۱۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و سه درصد هم بیش از یک میلیون تومان در طرح ملی آجر به آجر مشارکت کرده‌اند که در مجموع حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشارکت مالی مردم در طرح مذکور بوده و مقرر شد ۳۱ مدرسه در ۳۱ استان کشور ساخته شود.

بر این اساس، مشارکت‌های خُرد مردمی با همراهی جامعه خیرین مدرسه ساز کشور می‌تواند نقش مهمی در تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز ایفا کند. همچنین در ادامه طرح ملی آجر به آجر و ترویج فرهنگ مدرسه‌سازی در جامعه، به‌زودی پویش ملی «من مادرم، ایران فرزند من»، با هدف ساخت حداقل یک مدرسه دخترانه ابتدایی در هر استان آغاز خواهد شد.

علاقمندان به مشارکت در طرح آجر به آجر می‌توانند با مراجعه به سایت Mehremadrese.ir و همچنین ajorBajor.ir با اهدای حداقل یک آجر در امر پسندیده مدرسه‌سازی مشارکت کنند.

کد خبر 461374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.