نقش مؤثر پسماندسوزی در تشدید آلودگی هوا

با وجود بارش برف و باران و محدودیت تردد خودروها، طی دو هفته اخیر شاهد آلودگی هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس بوده‌ایم. معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران گفت: پسماندسوزی یکی از شایع‌ترین تخلفاتی است که طی این مدت گزارش شده است و نقش مؤثری در تشدید آلودگی هوا در شرایط پایداری جوی دارد.

به گزارش ایمنا، محمد رستگاری پسماندسوزی را یکی از مهم‌ترین و شایع‌ترین تخلفات در زمینه ایجاد و تشدید آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: پسماندسوزی معضلی است که باعث تشدید آلودگی هوا به‌ویژه در فصل‌های پاییز و زمستان می‌شود اما معمولاً افرادی که اقدام به پسماندسوزی می‌کنند قابل شناسایی نیستند مگر اینکه حین این اقدام مشاهده شوند بنابراین پیشگیری و مقابله با آن کاری دشوار است.

وی تصریح کرد: به‌دلیل اینکه پیشگیری از پسماندسوزی و شناسایی عوامل آن کاری دشوار است همکاران ما با افزایش گشت و پایش‌ها می‌کوشند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موارد پسماندسوزی را گزارش کنند تا نسبت به اطفای آن‌ها و جلوگیری از افزایش آلودگی هوا اقدام شود.

رستگاری ضمن بیان اینکه پایش‌های مستمری از وضعیت واحدهای آلاینده و صنایع صورت می‌گیرد، گفت: در زمان‌های تشدید آلودگی هوای پایتخت موارد گشت و پایش همکاران ما نیز مضاعف می‌شود تا در صورت بروز هرگونه تخلف در کمترین زمان با آن برخورد کنند و بدین ترتیب از افزایش آلودگی هوا جلوگیری شود.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی و آلاینده استان تهران تحت رصد و نظارت اداره حفاظت محیط زیست استان تهران هستند، اظهار کرد: طی این مدت هیچ‌گونه تخلف قابل توجهی از سوی صنایع و کارخانه‌های عمده و بزرگ‌مقیاس استان تهران صورت نگرفته است. با این حال گشت و پایش و نظارت‌ها بر این واحدها ادامه دارد.

رستگاری به ایسنا گفت: طبق بررسی‌های انجام شده طی دو هفته اخیر شواهدی از مصرف مقادیر ناچیزی سوخت مازوت در استان تهران به دست آمده است اما این مقدار کمتر از حد مجاز بوده و این کار توسط هیچیک از صنایع بزرگ‌مقیاس و عمده استان صورت نگرفته است.

کد خبر 461365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.