محدودیت‌های یلدایی از جمعه در استان اجرایی می‌شود

سخنگوی ستاد استانی در اصفهان گفت: به لحاظ کاهش حجم سفرها و کنترل آلودگی هوا در اصفهان طرح زوج و فرد از فردا در ساعات ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر و ساعت ۴ عصر تا ۹ شب در هسته مرکزی شهر اجرایی می‌شود همچنین در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آینده محدودیت‌هایی برای شب یلدا اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی شامگاه امشب (یکشنبه) در شصت و دومین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اعمال محدودیت‌های پنج گانه از ابتدای آذرماه تاکنون رنگ بندی وضعیت استان از شرایط قبلی خارج شد و در حال حاضر هیچ شهرستانی در استان در وضعیت قرمز قرار ندارد.

وی در خصوص وضعیت کنونی استان اصفهان بعد از اعمال محدودیت‌ها، تصریح کرد: در حال حاضر به جز شهرستان‌های خور و چادگان که در وضعیت زرد به سر می‌برند مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت نارنجی هستند و این بیانگر شکنندگی وضعیت استان است چرا که با کوچک‌ترین عادی انگاری به راحتی وضعیت شهرهای استان می‌تواند به سمت قرمز حرکت کند.

غربالگری یک میلیون و ۸۵۷ هزار نفر در طرح حافظان سلامت

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، اظهار کرد: در جلسه امروز بنا به گزارش دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان تعداد بستری‌های بیمارستانی همچنین مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان کاهش داشته است و تا حدودی فشار کمتری بر کادر درمان است که ادامه این روند نیازمند همکاری مردم است.

وی تصریح کرد: طرح شهید سلیمانی با عنوان "حافظان سلامت" در سطح استان با کمک بسیج، نیروهای مردمی و شهرداری‌ها در حال اجراست و تاکنون یک میلیون و ۸۵۷ هزار نفر در این طرح غربالگری شدند و نزدیک به ۲۶ هزار مورد مشکوک بیماری در این طرح شناسایی شده است که این موارد به سامانه بهداشت و درمان وصل می‌شوند تا خدمات لازم به آنها ارائه و کنترل‌های لازم انجام شود.

تجهیز مراکز پرتردد به اپلیکیشن ماسک

غلامی افزود: مقرر شد از فردا اپلیکیشن ماسک در همه مراکز پرتردد و ادارات همچنین مراکز حمل ونقل عمومی مانند ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی نصب شود و در گیت‌های ورودی این مراکز افراد دارای علائم بیماری کنترل شوند و اسامی افراد مثبت بیماری به وزارت بهداشت و درمان اعلام شود.

وی اظهار کرد: منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در همه شهرستان‌های نارنجی مورد بررسی قرار گرفت و اعمال محدودیت در این شهرستان‌ها همچنان ادامه دارد و نظارت‌ها بر محدودیت‌ها با قدرت ادامه دارد.

ساعات طرح زوج و فرد در اصفهان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان، با اشاره به برقراری طرح زوج و فرد، خاطرنشان کرد: به لحاظ کاهش حجم سفرها و کنترل آلودگی هوا در اصفهان طرح زوج و فرد از فردا در ساعات ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر و ساعت ۴ عصر تا ۹ شب در هسته مرکزی شهر اجرایی می‌شود که ساعات این محدودیت به نحوی است که شاغلان بتوانند قبل از ساعت ۹ صبح به محل کار و پس از ساعت ۲ بعدازظهر هم به مقصد برسند.

وی در خصوص اعمال محدودیت‌های یلدایی، تصریح کرد: مقرر شد در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه آینده اعمال محدودیت‌های خاص شب یلدا در استان انجام شود که در این زمینه پیشنهادات استان به ستاد ملی کرونا داده شده که به محض تائید موارد محدودیت‌ها در این ایام به اطلاع مردم خواهد رسید.

کاهش ۲۴ درصدی حجم سفرها با اعمال محدودیت‌ها

غلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با اعمال محدودیت‌ها از ابتدای آذرماه تاکنون با کاهش ۲۴ درصدی حجم سفرها روبه‌رو بوده‌ایم همچنین در مورد دورکاری کارمندان هم دستگاه‌ها با تنظیم مدیران می‌توانند با یک دوم ظرفیت و در موارد ضروری‌تر با یک سوم ظرفیت به کار خود ادامه دهند.

وی با تاکید بر صدور مجوز تردد توسط فرمانداری‌ها گفت: در همه مشاغلی که به صورت شیفت فعالیت می‌کنند لازم است لیست خودورهای کارکنان در اختیار فرمانداری‌ها قرار بگیرد تا مجوز تردد برای آنها صادر شود.

غلامی در خصوص میزان رعایت دستورات بهداشتی در استان اصفهان گفت: در گذشته میزان رعایت دستورات و پروتکل‌های بهداشتی به مرز ۴۵ درصد رسیده بود که در حال حاضر با اعمال محدودیت‌ها و توجه مردم این میزان به مرز ۹۰ درصد رسیده است.

کد خبر 461300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    1 0
    طرح زوج و فرد چه ربطی به یلدا داره؟؟؟ مردم که نیازشون به مرکز شهر رفع نمیشه فقط استفاده از حمل و نقل عمومی زیاد میشه