ساخت بیمارستان وظیفه شهرداری نیست

معاون اداری مالی شهرداری بهارستان گفت: در بحث اورژانس و درمانگاه‌ها شرکت عمران باید ورود پیدا کند تا این مراکز احداث و در خدمت مردم قرار بگیرد، اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ محمد رضا فلاح امروز_ یکشنبه ۲۳ آذر ماه ۹۹_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم با کمک و یاری همه شهروندان شاهد پیشرفت بهارستان باشیم، اظهار کرد: در شهرهای جدید با توجه به آئین نامه‌ها، تمامی مراکز و اماکن خدماتی باید توسط شرکت عمران احداث شود.

وی ادامه داد: در بحث اورژانس و درمانگاه‌ها شرکت عمران باید ورود پیدا کند تا این مراکز احداث و در خدمت مردم قرار بگیرد، اما تا کنون اقدامی در این زمینه انجام نشده است؛ با توجه به جمعیت کنونی، بهارستان نیازمند یک بیمارستان است.

معاون اداری مالی شهرداری بهارستان افزود: باید دستگاه‌ها و ادارات مربوطه زمین مورد نیاز را خریداری و برای احداث آن هر چه زودتر اقدام کنند البته در برخی موارد اداره‌ها وظیفه خود را به دوش شهرداری‌ها می‌اندازند که این اتفاق صحیح نیست.

وی اضافه کرد: ساخت فرهنگسرا، بیمارستان و ورزشگاه وظیفه شهرداری نیست، اما در چند سال اخیر در این زمینه گام برداشته است و تاکنون نیز به دلیل هزینه‌های بالا علوم پزشکی و وزارت بهداشت نتوانسته‌اند بیمارستانی را احداث کنند.

فلاح با بیان اینکه بهارستان نزدیک ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اما هنوز بیمارستان ندارد، خاطرنشان کرد: دلایلی مطرح شده است که ساخت بیمارستان در این شهر لازم نیست، اما دلایل محکمی وجود دارد که بهارستان نیازمند بیمارستان است؛ شرکت عمران و شهرداری به دنبال افراد خیر هستند که این بیمارستان را احداث کنیم البته دولت باید به این امر ورود کند.

معاون اداری مالی شهرداری بهارستان گفت: باید به حوزه حمل و نقل در بهارستان توجه ویژه ای شود تا شهروندان رغبت به سکونت در این شهر داشته باشند در همین راستا باید دولت و شرکت عمران نگاه خاص به حمل و نقل داشته باشند.

فلاح تصریح کرد: در یک سال آینده مترو افتتاح خواهد شد که بار زیادی را از روی دوش شرکت حمل و نقل بر خواهد داشت؛ اگر شرکت عمران به سازمان حمل و نقل کمک کند در واقع از شهروندان حمایت کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت‌ها باید با همکاری هم یک محیط آرام و خوب را در اختیار مردم قرار دهیم، اضافه کرد: شهرداری یک ارگان غیر دولتی و عمومی است، در آمد شهرداری از خود مردم کسب می‌شود قصد داریم به دنبال حق و حقوق خود باشیم، در تبصره ۶ قید شده که در شهرهای جدید با توجه به تفکیک‌ها ۱۰ درصد آن را در اختیار شهرداری شهر قرار دهند.

فلاح ادامه داد: زمانی که در این شهر ورود کردیم فکر ما این بود تبصره ۶ را برای بهارستان به انجام برسانیم و اکنون بهارستان در آخرین مراحل اجرایی شدن تبصره ۶ است و در این موضوع توانسته موفق عمل کند.

کد خبر 461284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.