رشد ۵۹ درصدی اعتبار برنامه‌ پژوهشی دانشگاه‌ها در بودجه ۱۴۰۰

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: اعتبارات برنامه‌های پژوهشی دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ رشد ۵۹ درصدی یافته و به یک هزار و ۹۴۳ میلیارد تومان رسیده است. 

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان برنامه و بودجه، اعتبارات دانشگاه‌ها در لایحه بودجه سال آینده ۴۳.۲ درصد نسبت به مصوب امسال افزایش یافته، این در حالی است که رشد اعتبار این مراکز در لایحه بودجه امسال نسبت به سال گذشته معادل ۹.۵ درصد بوده و این نشان از نگاه ویژه و تقویت مؤثر اعتبارات دانشگاه‌ها برای سال ۱۴۰۰ است.

همچنین اعتبارات برنامه‌های پژوهشی در قانون بودجه امسال برای دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معادل ۱.۲۲۱ میلیارد تومان است که این اعتبار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ معادل ۱.۹۴۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که معادل ۵۹ درصد رشد داشته است.
اعتبارات بودجه دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت تأثیر عواملی مانند لزوم نگاه ویژه جهت مهار بیماری کرونا، استخدام ۵۳ هزار نفر کارکنان غیر هیأت علمی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، اجرای فوق‌العاده ویژه، عملکرد حقوق کارکنان در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ بود (پوشش ۴۵ هزار نفر حقوق کارکنان وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در سنوات گذشته از محل درآمد اختصاصی حقوق دریافت کرده‌اند و به دلیل تحقق نیافتن درآمد اختصاصی امسال می‌بایست از محل اعتبارات عمومی پرداخت می‌شد).

لازم ذکر است لایحه بودجه سال آینده ۱۲ آذرماه تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بیش از ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال تعیین شده است.

کد خبر 461281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.