لایحه بودجه ۱۴۰۰ قطعا لایحه کاملی نیست

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اعضای کمیسیون برنامه و بودجه تاکید داشتند که باید درآمد نفت را کاهش دهیم و در عوض درآمدهای مالیاتی و فروش سهام و اموال را بیفزاییم.

به گزارش ایمنا، محمدباقر نوبخت، در حاشیه جلسه با اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: نخستین جلسه ما برای لایحه ۱۴۰۰ در کمیسیون برنامه و بودجه بود، تلاش کردیم که نکاتی را که درباره منابع، مصارف، سیاست‌ها و اهداف لایحه وجود داشت به اعضای کمیسیون گزارش دهیم.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش اعضا کمیسیون برنامه و بودجه نظراتشان را بیان کردند و بر روی چند موضوع که مربوط به منابع بود تاکید داشتند، یکی از این نکات واقع‌بینانه بودن منابع بود؛ عمده بحث آنها درباره نفت بود که بتوانیم آن را تقلیل دهیم و به عدد قابل قبول کمیسیون برسانیم و یا راجع به مالیات‌ها نظراتی داشتند که رشد ۲۹ درصد نسبت به ظرفیتی که دارد می‌تواند افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: بخشی از منابع دیگر مانند فروش سهام یا اموال را نیز فکر می‌کردند می‌توانست بیشتر باشد. همه مشفقانه درباره اینکه پیش بینی مطمئنی صورت بگیرد نظر دادند؛ آن چیزی که تقدیم به مجلس شد قطعاً بدون نقص نیست و نیاز به اصلاح دارد از این نظرات مشفقانه برای بهبود بودجه استقبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف بودجه از طرف دولت و مجلس صرفاً بهبود وضعیت کشور و کاهش فشار بر مردم است و چون هدف دولت و مجلس یکی است تردید ندارم که می‌توانیم با کمیسیون برنامه و بودجه با توجه به اینکه نظراتمان به هم نزدیک است و چند مورد اصلاحاتی که مدنظرشان است انجام شود گزارش مناسبی را برای کمیسیون تلفیق تهیه کنیم.

منبع: مهر
کد خبر 461279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.