نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار شهرخودرو و استقلال

سه کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز عصر استقلال و شهر خودرو پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال در مشهد از ساعت ۱۵ امروز میهمان شهر خودرو بود که شاگردان فکری در نهایت با دو گل از سد حریفشان گذشتند. قضاوت این مسابقه را کوپال ناظمی بر عهده داشت و به جز اخراج بازیکن شهر خودرو در نیمه نخست، روز آسانی را در ورزشگاه امام رضا (ع) سپری کرد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط نوذر رودنیل، حسین عسگری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین سعید مظفری‌زاده بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اخراج بازیکن شهر خودرو

دقیقه ۲۵ محمد عرفان معصومی برای تصاحب توپ با کف پا به شکل خطرناکی روی ران محمد حسین مرادمند رفت و داور بدون درنگ او را از زمین مسابقه اخراج کرد تا شهر خودرو، ۶۵ دقیقه ده نفره به تقابل با استقلال بپردازد.

رودنیل: اخراج شماره ۶ شهر خودرو کاملاً درست بود و احتمال اینکه کمیته انضباطی تصمیمات بیشتری برایش بگیرد، هست.

عسگری: اتفاق کلیدی این مسابقه در نیمه اول بود که داور به خاطر تکل بسیار خطرناکی که سلامتی بازیکن را به خطر می‌اندازد، به درستی بازیکن شهر خودرو را اخراج کرد.

مظفری‌زاده: دقیقه ۳۵ کوپال ناظمی به درستی تکل خطرناک عرفان معصومی بازیکن شهر خودرو را روی مرادمند با کارت قرمز مستقیم جریمه کرد.

سرنگون شدن قایدی در محوطه جریمه

در دقیقه ۶۵ مهدی قایدی که قصد داشت در محوطه شهر خودرو حرکت تکنیکی را پایه‌ریزی کند، توسط مدافع این تیم سرنگون شد و علی رغم اعتقاد آبی‌پوشان به خطا، داور اعتقادی به پنالتی نداشت و ادامه بازی را نشان داد.

رودنیل: خطایی روی قایدی اتفاق نیافتاد و ادامه بازی درست بود.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: کوپال ناظمی روز خوبی را داشت و می‌توان نمره قبولی به او داد. با توجه به اینکه تصمیماتش درست بوده و در محوطه جریمه اتفاق خاصی نیافتاد. اخطارهایش صحیح بودند. در دقیقه ۴ کمک داور ادامه بازی را اعلام کرد که هر کس دیگری بود، این صحنه را آفساید گرفته بود و واقعاً کار قشنگی را انجام داد. دقیقه ۳۱ اخطار به شجاعیان کمی با عجله بود چون هر دو بازیکن با هم می‌دویدند. دقیقه ۵۱، خطایی اتفاق افتاد که کمک داور به اشتباه به نفع استقلال اعلام کرد؛ در حالی که خطا به سود استقلال بود و داور به درستی تشخیص داد. دقیقه ۹۰+۴ سیف الهی به خاطر خطایی که انجام داد، حتماً باید کارت می‌گرفت. در کل می‌شد گفت کوپال ناظمی می‌تواند تعداد اخطارهایش را بالاتر ببرد که البته این نظر ایشان بود.

عسگری: از نظر داوری بازی خوبی بود و اتفاق خاصی نیافتاد. وقتی مسابقه با اختلاف میان دو تیم دنبال شود، عملکرد داور خوب است. همان طور که بارها گفته‌ام فوتبال محال است بدون اشتباه توسط بازیکنان و مربیان انجام شود و طبیعتاً برای داور نیز چنین است و قطعاً بزرگترین داورها نیز در ۹۰ دقیقه اشتباهاتی دارد. تنها اشتباهات تأثیرگذار است که داورها را به قوی و ضعیف تقسیم می‌کند. قضاوت کوپال ناظمی هم بدون اشتباه نبود و تنها یکی دو مورد آن را برای کمک به خود داور و سایر داوران می‌گویم. قضاوت را نباید بر اساس نتیجه انجام داد. نیمه دوم اخطاری به شجاعیان داد در حالی که اصلاً خطا قابل کارت دادنی مرتکب نشده و شاید تنها به خاطر نتیجه و فشار بازی به او کارت داد. در نیمه دوم نیز برخوردی در محوطه شهر خودرو رخ داد که داور خطا مهاجم استقلال را گرفت که در حالی که خطایی رخ نداد. این‌ها همه در اثر قضاوت بر نتیجه و فشار بازی است.

مظفری‌زاده: بازی استقلال و شهر خودرو از نظر قضاوت مشکل خاصی نداشت و تیم داوری در اکثر مواقع تصمیمات درستی اتخاذ کردند. از مواردی که می‌توان داور را نقد کرد دقیقه ۳۱ بود که اخطار به داریوش شجاعیان درست به نظر نمی‌رسید. در دقیقه ۷۲ هم معلوم نشد داور چرا بازی را متوقف کرده و خطا اعلام کرد. در واقع ما در آن صحنه خطایی را ندیدیم که این تصمیم اعتراض شهر خودرو را به همراه داشت و در نهایت بازیکن معترض این تیم اخطار گرفت. امروز تیم داوری در مجموع قضاوت خوبی داشتند و در نتیجه تأثیرگذار نبودند

کد خبر 461278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.