تشکیل کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان گفت: کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا تشکیل شد و مصوبات و راهکارهای کاهش آلاینده‌ای هوا بررسی و تصمیم گرفته شد.

سیدرضا جعفریان‌فر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان و روند افزایشی غلظت آلاینده‌های هوا و پایداری جوی، جلسه کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا بر اساس آئین‌نامه اجرایی تبصره سه ماده ۳ قانون هوای پاک برگزار شد و در ارتباط با پیشگیری از تشدید آلاینده‌ها تصمیمات لازم گرفته شد.

وی ادامه داد: بخشی از مصوبات کارگروه استانی هماهنگی شرایط اضطراری آلودگی هوا به شهرداری مرتبط شد که در قالب یک دستورالعمل به مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری ابلاغ شد.

مدیر بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با اشاره به موضوعات مذاکرات جلسه، تصریح کرد: از جمله این موارد محدود کردن فعالیت خودروهای سبک و سنگین در اختیار شهرداری و پیمانکاران وابسته و محدود کردن فعالیت‌های عمرانی است که منجر به تشدید آلودگی هوا می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی و پیشگیری لازم از آتش زدن ضایعات فضای سبز و پسماند در کلیه مناطق، تفرجگاه‌ها، پارک‌ها و مکان‌های دارای فضای سبز از دیگر مواردی است که باید در این راستا توسط شهرداری اقدامات لازم بشود.

جعفریان‌فر گفت: پرهیز از روشن گذاشتن اتوبوس‌ها اعم از درون شهری و برون شهری در پایانه‌ها، توقفگاه‌ها و ایستگاه‌های مبدأ و مقصد به منظور کاهش آلایندگی هوا به تمام سازمان پایانه و شرکت‌های مسافربری وابسته و شرکت واحد اتوبوسرانی ابلاغ شد و در این راستا اقدامات لازم مورد توجه قرار می‌گیرد تا از تشدید آلاینده‌های هوا کاسته شده و هوای شهر را پاک نگه داریم.

کد خبر 461239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.