نمایندگان اصفهان در مجلس فریاد مردم باشند

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باید فریاد مردم در مجلس باشند تا بحران آب و بحران آلودگی هوا به سامان برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: برای درک وضع آلودگی هوای اصفهان نیاز به ارائه شاخص آلودگی نیست، بلکه هر شهروند یا مسافری که در خیابان‌های اصفهان می‌گذرد وخامت اوضاع را در می‌یابد.

وی افزود: دولت باید برای رفع این مشکل که قسمت عمده آن ناشی از آلایندگی صنایع است و نیز برای خشکی زاینده رود و گاوخونی که مسأله‌ای کلان و در سطح ملی است حمایت‌های لازم را انجام دهد.

روشن اضافه کرد: سال‌هاست اصفهان به عنوان شهری برخوردار، از دولت بودجه‌ای برای مدیریت شهری دریافت نمی‌کند و مسئولان این موضوع را آنچنان تعمیم داده‌اند که اهمیتی به مسائل و بحران‌های اصفهان داده نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا تبدیل به بحرانی شده است که زندگی و سلامت حدود دو میلیون ایرانی ساکن اصفهان را تهدید می‌کند، افزود: دولت که قسمت قابل توجهی از درآمد خود را از صنعت و کشاورزی اصفهان به دست می‌آورد در قبال شهروندان این شهر مسئول است.

روشن خاطر نشان کرد: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی باید فریاد مردم در مجلس باشند تا بحران آب و بحران آلودگی هوا به سامان برسد.

همچنین امیر احمد زندآور رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه با بیان اینکه حمل و نقل عمومی، جایگاه قابل توجهی در جابه‌جایی‌های درون شهری، به ویژه در کلان شهرها دارد، اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام شده در حوزه اتوبوسرانی شهر اصفهان در سال‌های اخیر، واگذاری عرضه خدمات بسیاری از خطوط به بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در کلانشهر اصفهان حدود ۴۰۰ اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده، افزود: یکی از فواید اصلی برون‌سپاری، کاهش هزینه‌های شرکت واحد اتوبوسرانی است اما به دلیل هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها، شهرداری اصفهان هرساله مبلغی تحت عنوان یارانه جهت حمایت از بخش خصوصی و در راستای کمک هزینه سوخت، روغن، و لاستیک به مالکان بخش خصوصی ناوگان پرداخت می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ناوگان اتوبوسرانی امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و در پی آن کاهش بیش از ۷۰ درصدی استفاده شهروندان از ناوگان حمل و نقل عمومی از نظر مالی با بحران و مشکل جدی روبرو شده است.

وی اضافه کرد: بنابر اطلاعات موجود، تنها ۱۸۰ اتوبوس از ۴۰۰ اتوبوس بخش خصوصی در حال فعالیت هستند که از دلایل اصلی کاهش این تعداد، خرابی اتوبوس‌ها و ناتوان مالی برای تعمیر، متناسب نبودن درآمد و هزینه و در کل به صرفه نبودن فعالیت اتوبوس در بخش خصوصی است.

زندآور تصریح کرد: در بودجه سال ۹۹ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به عنوان یارانه جهت کمک به بخش خصوصی اتوبوسرانی دیده شده است که تا به امروز بخش زیادی از آن پرداخت نشده و باید هرچه زودتر از طرف شهرداری اصفهان پرداخت شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌شود به دلیل بروز مشکلات پیش آمده و کاهش چشمگیر مسافر، مبلغ یارانه در سال جاری به ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد تا بخش خصوصی بتواند توان کافی برای خدمت رسانی بهتر را پیدا کند، خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی نیز براساس قانون موظف است تمام مبلغ دریافتی از شهرداری را که برای یارانه بخش خصوصی در نظر گرفته شده سریعاً به همین کار اختصاص دهد و در هیچ مورد دیگری هزینه نکند.

کد خبر 461230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.