معرفی غذاهای فراموش شده

«بسیار سفر باید» در قالب مستند گردشگری غذا جهت معرفی و حفظ این میراث فرهنگی روی آنتن می رود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی، این مجموعه فضای متفاوت و متنوع گردشگری استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، چهارمحال بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی و کرمان را به تصویر می‌کشد و به گردشگری غذا می‌پردازد.

در این مستند تلاش بر این است که بخش مهمی از غذاهای دارای اهمیت خاص به لحاظ ارزش غذایی و از سوی دیگر در معرض فراموشی است دوباره زنده شود، همچنین در کنار معرفی غذاهای ایرانی به فرهنگ عامه مردم مانند بازی‌های محلی، موسیقی، زبان و جاذبه‌های گردشگری نیز پرداخته شده است که در هر قسمت متناسب با ظرفیت آن استان به میراث‌های فرهنگی توجه شده است.

این مستند نتیجه تحقیق و پژوهش در حوزه غذاهای ایرانی است که به صورت میدانی و کتابخانه‌ای گردآوری شده است. همه کسانی که در این مجموعه به طبخ غذا می‌پردازند افراد بومی و محلی هستند که این غذاها را به نسل ما منتقل کرده‌اند.

مستند «بسیار سفر باید» در ۱۳ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای تولید شده و پنج شنبه‌ها از شبکه جهانی جام جم یک، ساعت ۲۲ به وقت تهران پخش می‌شود.

عوامل برنامه: تهیه کننده و کارگردان: عبدالرحیم صاحب الفصول، مجری طرح: علی شجاعی باغینی، تدوینگر: شکوفه مخدومی میبدی، تصویربرداران: عبدالرحیم صاحب الفصول، علی حیدری تبار، گرافیست: امیر بایرامی، تحقیق و پژوهش: سمیه صفری، مدیر تولید: سمیه صفری و...

این مستند در گروه اجتماعی و اقتصادی شبکه جهانی جام جم تهیه شده است.

کد خبر 461217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.