حمایت از استارتاپ‌ها چه مزیتی برای شهرداری دارد؟

یک کارشناس شهرسازی گفت: شهرداری می‌تواند بخشی از فعالیت‌های خود را با کمک بخش خصوصی و از طریق استارتاپ‌ها، سریع‌تر، راحت‌تر و کاراتر انجام دهد.

احسان رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: انجام فعالیت‌های سنتی به شیوه‌ای خلاقانه و هوشمندانه به نحوی که بازدهی و کارایی بالاتری داشته باشد، می‌تواند منافع اقتصادی در حوزه‌های مختلف را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری محقق کند.

این کارشناس شهرسازی خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و نهادهای مدیریت شهری که مسئولیت برنامه‌ریزی، مدیریت شهر و مدیریت کیفیت زندگی شهروندان را بر عهده دارند، در حوزه‌های مختلفی می‌توانند از استارتاپ‌ها کمک بگیرند.

رنجبر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری نباید در همه حوزه‌ها وارد شود، یادآور شد: استارتاپ‌ها بستری هستند که می‌توانند موجب جلب مشارکت مردم شهر در فرآیندهای شهری شوند زیرا بخش خصوصی رابطه بهتری با مردم دارد و می‌تواند پل ارتباطی میان شهرداری و مردم باشد.

وی تصریح کرد: مهم است که شهرداری بخشی از فعالیت‌های خود را به کمک بخش خصوصی و از طریق استارتاپ‌ها به نحوی سریع‌تر، راحت‌تر و کاراتر انجام دهد.

این کارشناس شهرسازی اضافه کرد: استارتاپ‌های حوزه شهری وسیله‌ای هستند تا مردم بیشتر، در بهتر کردن وضعیت شهر سهیم شده و مشارکت داشته باشند و در این فرآیند به شهرداری نیز کمک بشود بنابراین شهرداری می‌تواند زمینه فعالیت استارتاپ‌های مرتبط با شهر را تسهیل کند.

کد خبر 461202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.