دستفروشان سنندجی به صورت چرخشی ساماندهی می‌شوند

شهردار سنندج گفت: دست فروشان خیابان فردوسی در خیابان‌های پیرامون این پیاده‌راه به صورت موقت و چرخشی ساماندهی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات عمرانی در امسال طرح احداث پیاده‌راه فردوسی است که به منظور زیبایی محیط بصری، پیاده محور کردن آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: حفظ هویت هسته مرکزی شهر، حفظ و زیبایی محیط زیست شهری، افزایش مراودات اجتماعی و ایجاد فضایی با نشاط برای شهروندان از مهم‌ترین اهداف احداث این پیاده‌راه است.

شهردار سنندج عنوان کرد: یکی از مواردی که سالیان سال در خیابان فردوسی وجود داشته و موجب آزار و اذیت شهروندان بوده حضور تعداد زیادی از دست فروشان در این خیابان است، گفت: هم‌اکنون مراحل پایانی احداث پیاده‌راه در حال اجرا است و پس از بهره برداری؛ دیگر دست فروشان اجازه پهن کردن بساط در این پیاده راه را ندارند.

صیدی اضافه کرد: در همین راستا با برنامه‌ریزی انجام شده دست فروشان خیابان فردوسی در خیابان‌های پیرامون این پیاده راه نظیر خیابان ناصر خسرو، جنب زورخانه پهلوان نادر و حدفاصل مسیر سه راه نمکی به سمت پارکینگ عبدالعلی سنندجی به صورت موقت و چرخشی ساماندهی می‌شوند.

وی با بیان اینکه در صورت مساعد بودن شرایط جوی، شب بازارهایی نیز در پیاده‌راه فردوسی برپا می‌شود، گفت: در راستای اجرای این طرح، تجهیزات لازم توسط پیمانکار طرف قرارداد انجام و میزها و سازه‌های مورد نظر تهیه شده است.

شهردار سنندج با بیان اینکه هدف مدیریت شهری این است که کسب و کار این قشر از جامعه به خطر نیفتد؛ ابراز امیدواری کرد: برای دستیابی به این مهم دست فروشان حاضر در این خیابان و تمام نهادهای مربوطه نیز باید با همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 461201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.