آلودگی هوای کلانشهر اصفهان به وضعیت خطرناک می‌رسد

کارشناس اداره پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: با توجه به استمرار سکون جوی از فردا دوشنبه تا صبح چهارشنبه وضعیت ناسالم کیفی هوای مناطق مرکزی و صنعتی استان به ویژه کلانشهر اصفهان تشدید می شود و احتمال قرار گرفتن شاخص‌ها در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک وجود دارد.

ابراهیم هنرمند در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه جوی پایدار تا اواسط هفته در سطح استان اصفهان حاکم است، اظهار کرد: آسمان بسیاری از مناطق استان در این مدت نیمه ابری است و مه صبحگاهی و گاهی افزایش ابر پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش بینی هواشناسی با اشاره به افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در مناطق مرکزی و صنعتی استان و به ویژه کلانشهر اصفهان، افزود: از فردا تا روز چهارشنبه آلودگی هوا نسبت به امروز و روزهای گذشته که در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی ایستگاه‌ها ناسالم برای عموم بود، تشدید می‌شود و با تداوم سکون جوی احتمال قرار گرفتن کیفیت هوای کلانشهر اصفهان در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک وجود دارد.

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در مناطق مرکزی استان بین یک تا دو درجه کاهش یافته و در سایر مناطق افزایش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان امروز در گرم‌ترین ساعات به ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر و کمینه دما در سردترین ساعات، صبح فردا به چهار درجه سانتی گراد زیر صفر می‌رسد.

هنرمند اضافه کرد: زرین شهر با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر و فرودگاه اصفهان با دمای هشت درجه سانتی گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان پیش بینی می‌شود.

به گزارش ایمنا، هم اکنون در ساعات ظهر روز یکشنبه بیست و سوم آذر ماه، کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با میانگین ساعتی ۱۷۰ در وضعیت ناسالم برای عموم است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 461181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.