جهانگیری مصوبه تخفیف صددرصدی صورتحساب گاز مشترکان کم‌مصرف را ابلاغ کرد

معاون اول رئیس جمهور مصوبه هیئت وزیران برای محاسبه گاز بهای مشترکین کم‌مصرف از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ با تخفیف صددرصد، را ابلاغ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیر روز یکشنبه مصوبه هیئت وزیران برای محاسبه گاز بهای مشترکین کم مصرف از ابتدای دی ماه ۱۳۹۹ با تخفیف صددرصد، را ابلاغ کرد.

در این مصوبه که به پیشنهاد وزارت نفت و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی ابلاغ شده آمده است: این حکم شامل گاز بها و همه هزینه‌های مرتبط با آن (مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی) می‌باشد و صرفاً سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و همچنین سکونتگاه‌های عشایری می‌شود.

هیئت وزیران با تاکید بر اینکه گاز بهای سایر مشترکان تا الگوی تعیین شده تغییری نخواهد کرد، تصویب کرد: مشترکان با میزان مصرف ماهانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف گاز اقدام کنند. در پایان این دوره، بهای گاز آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نفت و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

در مصوبه ابلاغی از سوی معاون اول رئیس جمهور از وزارت نفت خواسته شده تا ضمن اجرای اقدامات بهینه‌سازی مصرف که به صورت رایگان توسط شرکت ملی گاز ایران آموزش داده می‌شود، مشارکت در طرح‌های بهینه‌سازی مصرف گاز اعم از اصلاح سامانه موتورخانه‌ها و جایگزینی بخاری‌های فرسوده در دستور کار قرار گیرد.

در مصوبه دولت تصریح جدول الگوی کم مصرفی (متر مکعب در ماه) به شرح ذیل تعیین شده است: ۱- ایام سرد اقلیم‌های ۱، ۲ و ۳؛ ۲۰۰ متر مکعب و کمتر در ماه، ۲- ایام سرد اقلیم ۴؛ ۱۵۰ متر مکعب و کمتر، ۳- ایام سرد اقلیم ۵؛ ۱۰۰ متر مکعب و کمتر و ایام گرم و همه اقلیم‌ها (نیم دوم فروردین تا نیمه اول آبان)، ۴۵ متر مکعب و کمتر.

کد خبر 461153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.