سال ۱۴۰۰ سال مصیبت‌باری برای کشور است

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: خانواده‌هایی که در اثر کرونا سرپرست خود را از دست داده‌اند در معرض فشارهای روانی، اقتصادی، فقر و انواع آسیب‌های روانی قرار دارند که می‌تواند سال ۱۴۰۰ را حتی اگر پاندمی پایان یابد، به سالی مصیبت‌بار و با از هم گسیختگی خانواده‌ها تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناهید خداکرمی در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران در تذکری خواستار رسیدگی به وضعیت تهران پس از پاندمی کرونا شد.

وی ادامه داد: شهرداری یکی از نهادهای موفق در مدیریت شرایط شیوع کرونا بوده است که در حوزه خدمات مورد نیاز سلامت یعنی خدمات شهر، محیط زیست، پسماند و بهشت زهرا که در دوران اپیدمی بسیار حائز اهمیت است، به بهترین نحو ارائه خدمت کرده است، اما فردای پساکرونا را نیز باید دریابیم.

خداکرمی با اشاره به اینکه در پی پاندمی کووید ۱۹، از اسفند ۹۸ تاکنون و به خصوص در پی تعطیلی‌ها و اجرای محدودیت‌های اجتناب ناپذیر، شرکت‌های خصوصی و کسب و کارهای کوچک زیان‌های بسیاری دیده‌اند و بسیاری از کارگران فصلی شغل خود را از دست داده‌اند گفت: تنها در تهران بیش از ۲۲ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و اغلب خانواده‌های تهرانی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، تحت تأثیر تبعات این همه‌گیری قرار دارند.

عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: توجه به شرایط خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند باید مورد توجه باشد؛ برخی از آنها با مشکلات روحی و روانی و برخی علاوه بر فشارهای روانی، از نظر اقتصادی در معرض فقر قرار دارند که می‌تواند سال ۱۴۰۰ را حتی اگر پاندمی پایان یابد، به سالی مصیبت‌بار و با از هم‌گسیختگی خانواده‌ها تبدیل کند.

وی یادآور شد: دولت و نهادهای فرهنگی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند به این مهم توجه ندارند و اصلاً فکر نمی‌کنند که این ۲۲ هزار خانواده داغدار و آن ۵۲ هزار خانواده ایرانی که عزیزان و سرپرستانشان از دست رفته چه شرایطی دارند، اما شهرداری می‌تواند برای کاهش آلام شهروندان تلاش مضاعفی بکند. شهرداری می‌تواند تلاش کند تا دولت و مجلس بودجه کافی برای بهبود شرایط پساکرونا به شهرداری‌ها اختصاص دهند.

وی پیشنهاد کرد: شهرداری میزان ضرر و زیان شهروندان را محاسبه کرده و در مجمع نمایندگان تهران در زمان رسیدگی به بودجه ۱۴۰۰ طلب کند تا شهرداری پایتخت که آبرو و پیشانی کشور است را دریابند و بودجه کافی برای مدیریت بحران شهرداری تهران و کاهش عوارض اپیدمی در ۱۴۰۰ اختصاص دهند.

به گفته خداکرمی بیشترین بودجه مربوط به پاندمی را به شهرداری‌ها اختصاص داده‌اند بنابراین نمی‌شود با دست خالی، پایتختی را که آبروی کشور است اداره کرد. من خواهش می‌کنم نهادهایی که بودجه‌های فرهنگی از دولت می‌گیرند، به شهرداری اختصاص دهند، تا ما بتوانیم از بحران ۱۴۰۰ جلوگیری کنیم و خانواده‌های تهرانی بیش از این آسیب نبینند.

کد خبر 461151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.