شهردار تهران بدون تعارف املاک را پس بگیرد

عضو کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران در مورد ضرورت بازپس‌گیری املاک واگذار شده شهرداری به افراد غیر در دوره گذشته مدیریت شهری به شهردار تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت نظری در جلسه امروز (یکشنبه) شورای شهر تهران با اشاره به مصاحبه شهردار تهران با یکی از رسانه‌ها که در آن راجع به بازپس گیری املاک شهرداری از تیم دوره گذشته مدیریت شهری گفته بود، گفت: طی یکی دو روز اخیر، مصاحبه شهردار تهران پیرامون پس گرفتن برخی از املاک شهرداری باعث ایجاد سر و صدا در فضای مجازی شده و ما واکنش‌هایی را در مورد آن شاهد بودیم، جا داره تاکید کنم که شهردار تهران موضوعی را مطرح کرد که شورا از سه و سال و نیم پیش پیگیر آن است و اتفاقاً باید محکم‌تر از این هم موضوع مطرح می‌شد.

وی ادامه داد: ما از زمان حضور در شورای شهر تهران به دنبال پس گرفتن این املاک بودیم اما ظرف مدت کوتاهی موضوع توسط یکی از مدیران شهرداری به‌نوعی پس گرفته شد و به عبارت بهتر از آن عقب‌نشینی شد.

عضو شورای شهر تهران در تذکر به شهردار تهران تصریح کرد: حال که از پس گرفتن شش هزار مترمربع فضا صحبت شده است چرا از پس نگرفتن هکتارها زمین و فضا در طول سه سال و نیم اخیر با وجود تاکید شورای شهر صحبت نشد؟ از شهردار تهران می‌خواهم که در این مورد محکم‌تر بایستد و سند و مدرکی را که دوستان مدعی هستند وجود ندارد و شهرداری مدعی است که وجود دارد و تا امروز منتشر نشده، منتشر کنند.

نظری با بیان اینکه وقتی صبحت از پس گرفتن املاک و فضاها می‌شود، منظورمان پس گرفتن تمام فضاهایی است که به ناحق در اختیار بعضی از افراد قرار دارد، گفت: موضوع فضاهایی که به حق و با مجوز شورا یا قانون در اختیار است که جداست اما فضاهایی که در این مسیر و خارج از قاعده و ضابطه در اختیار هر شخص حقیقی یا حقوقی قرار گرفته باید پس گرفته شود و تا همین جا هم بسیار دیر شده است.

وی از شهردار تهران درخواست کرد که در مسیر پس گرفتن این فضاها و املاک با افراد قدرتمند یا فاقدان قدرت بدون تعارف رفتار کرده و این روند زودتر پیش برود.

کد خبر 461146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.