کمیسیون امنیت ملی موضعگیری خود در مورد اظهارات اردوغان را اعلام خواهد کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی اظهارات رئیس جمهور ترکیه را در دستور کار خود قرار داده و با صدور بیانیه‌ای موضعگیری‌اش را اعلام خواهد کرد.

فدا حسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد شعرخوانی رئیس جمهور ترکیه پیرامون آذربایجان اظهار کرد: رجب طیب اردوغان این اشتباهات کلامی را زیاد تکرار می‌کند و نیاز است وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به شیطنت‌های اخیر وی، پاسخ قاطع و محکمی بدهد.

وی افزود: اردوغان در صورتی که به تاریخ رجوع کند بازنده خواهد بود و بهتر است مشاورانش این گونه مسائل و اهداف کشورگشایی و احیای امپراطوری عثمانی را کنار بگذارند؛ زیرا آنها در جایگاه امپراطوری نیستند. کودتای ۲۰۱۶ نشان داد که دولت اردوغان شکننده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اظهارات ضد و نقیض اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد مسائل و حوادث منطقه نشان می‌دهد که دولت وی در درون مشکلات فراوانی دارد. انتظار می‌رود اردوغان با توجه به حضور دشمنان اسلام در منطقه در کنار کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

مالکی ادامه داد: اردوغان حق ندارد در مورد جمهوری آذربایجان موضعگیری کند؛ زیرا این کشور در گذشته پاره تن جمهوری اسلامی ایران بوده است و در صورتی که ترکیه نیم نگاهی به تمامیت ارضی آن داشته باشد با واکنش قاطع ایران مواجه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بررسی اظهارات رئیس جمهور ترکیه را در دستور کار خود قرار داده و موضع‌گیری‌اش را با صدور بیانیه‌ای اعلام خواهد کرد، همچنین پیشنهادات این کمیسیون در واکنش به این اقدام را به وزارت امور خارجه منتقل خواهد کرد.

کد خبر 461131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.