بهره‌برداری از ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه در منطقه ۷

در بیستمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» مراسم بهره برداری از ۸۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه هفت شهرداری با رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز _ یکشنبه ۲۳ آذرماه ۹۹ _ در ادامه اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی با حضور شهردار اصفهان و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در منطقه هفت افتتاح و بهره برداری شد.

شاخص‌ترین این پروژه‌ها بهره‌برداری از بوستان آرزو است که ویژه کودکان و نوجوانان بوده و دارای اسباب بازی فیزیک، ساعت خورشیدی، زمین اسکیت و بازی توپی است. این پروژه در فضایی بالغ بر ۹ هزار متر مربع با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

عملیات ساماندهی و خیابان‌سازی بلوار پرستار از دیگر پروژه‌های منطقه هفت به شمار می‌رود که امروز بهره‌برداری شد؛ این خیابان حدفاصل خیابان گلستان تا غرضی به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر، مساحت آسفالت بالغ بر ۱۶ هزار متر مربع و دو هزار و ۵۰۰ متر مربع طول جدول‌گذاری است.

عملیات ساماندهی و خیابان‌سازی بلوار پرستار، جابجایی تأسیسات برق فشار قوی و دفع آب‌های سطحی و زه‌کشی همچنین ساماندهی مادی با سنگ مالون با هزینه ۳۵ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال انجام شده است.

احداث و پیاده‌روسازی خیابان پوریای ولی حدفاصل خیابان اشراق جنوبی تا میدان کویتی پور به طول ۵۰۰ و عرض آسفالت ۱۳ متر به بهره‌برداری رسید.

برای احداث و پیاده‌روسازی خیابان پوریای ولی، یک هزار متر جدول‌گذاری، مساحت آسفالت بالغ بر هشت هزار مترمربع، پیاده‌رو سازی خیابان بالغ بر دو هزار مترمربع و کانال دفع آب‌های سطحی و جابجایی کابل فشار قوی در مجموع ۱۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

دیگر پروژه‌ای که امروز افتتاح شد، دوربرگردان بلوار ایمان است؛ با توجه به طول یک هزار متری بلوار ایمان و نیاز به دور برگردان و با توجه به انبوه درختان، در دو محل دوربرگردان به طول ۱۵ متر و عرض هفت متر و با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال احداث شده است.

پل سنگی پیاده رو برازنده نیز در منطقه هفت افتتاح شد؛ این پل سنگی طبیعی مالون به صورت قوسی با نورپردازی و روی مادی برازنده به صورت پیاده‌راه با هزینه ۶۰۰ میلیون ریال ایجاد شده است.

به منظور ساماندهی پارک میخک نیز اقداماتی همچون ساماندهی پیاده رو با سطحی بالغ بر سه هزار مترمربع، تعمیرات آبنما و مبلمان شهری و احداث موتورخانه با هزینه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال انجام شده است.

امروز همچنین نورپردازی پل غیر همسطح شهید شاهمرادی به بهره‌برداری رسید؛ در این پروژه ۶۰۰ پروژکتور با لامپ ال ای دی به طول ۱۵۰۰ متر با قابلیت کنترل، تنظیم و برنامه‌ریزی و با هزینه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال افتتاح شد.

نصب نماد پرواز در میدان شهید کویتی‌پور با هزینه ۴۰۰ میلیون ریال، اصلاح بستر و ساماندهی فضای سبز شامل هرس و جوان‌سازی و کندوکوب با هزینه سه میلیارد ریال، نصب مبلمان شهری در پارک‌های سطح منطقه با انجام اقداماتی همچون ترمیم آبیاری قطره‌ای تحت فشار باغ فدک و پل شریعتی، نصب نیمکت، سطل زباله، وسایل حرکت درمانی، تابلوهای معابر، میز شطرنج، میز پینگ‌پنگ، تعویض اسباب‌بازی‌های فرسوده و حادثه‌ساز و نصب کف‌پوش، از دیگر پروژه‌های بهره‌برداری شده در منطقه هفت به شمار می‌رود.

در بیستمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» عملیات اجرایی خیابان بهشتی و خیابان شهید عبدالرسول زرین آغاز شد. خیابان بهشتی با عرض ۲۴ متر در دو لاین حدفاصل شهرک کوثر تفکیکی اراضی واقع در جنوب باغ فدک (مادی فدن) با پیاده‌رو و فضای سبز، بدنه‌سازی و احیای مادی به طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۴ میلیارد ریال احداث می‌شود.

آغاز عملیات اجرایی خیابان شهید عبدالرسول زرین با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های منطقه هفت است؛ طول این خیابان حدود ۶۰۰ متر با عرض ۲۴ متر و عرض آسفالت ۱۱ متر است که در آن چهار متر فضای سبز و پیاده رو از هر طرف اجرا خواهد شد.

افتتاح بهنگام مرکز همایش‌های اصفهان در صورت تحقق وعده دولت / تحقق آرزوهای کودکانه شهر

«قدرت‌الله نوروزی» شهردار اصفهان در این آئین اظهار کرد: امروز در منطقه هفت کلنگ احداث خیابان‌های بهشتی و عبدالرسول زرین به زمین زده شد و چندین پروژه دیگر مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به پروژه بوستان آرزو افزود: این بوستان با سبک جدید احداث شده و در اختیار کودکان، دانش آموزان و معلمان قرار گرفت زیرا در آن تأسیسات و امکاناتی فراهم شده تا بخشی از دروس فیزیک برای دانش آموزان قابل درک و فهم باشد و درک عمیقی از مباحث تئوری با آزمایش‌هایی که در بوستان انجام می‌دهند، داشته باشند.

شهردار اصفهان ادامه داد: بخش‌های دیگر بوستان آرزو، تحقق آرزوها را بیان می‌کند و جنبه آموزشی و اندیشیدن دارد.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه هفت چند پروژه دیگر از جمله پیاده‌رو سازی‌، خیابان سازی و اصلاح دوربرگردان مورد بهره برداری قرار گرفت و در مجموع شاهد افتتاح بیش از ۸۰ میلیارد تومان پروژه در این منطقه هستیم.

نوروزی تأکید کرد: با توجه به اینکه اصفهان در تلاش برای پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک است و مراحل کاندیدا توری آن در یونیسف را طی کرده پس باید در این شهر پارک‌های ویژه‌ای برای کودکان داشته باشیم تا در آن کودکان علاوه بر تفریح از آموزش نیز برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه اصفهان شهر دوستدار سالمند است، تصریح کرد: در این شهر برخی امکانات برای سالمندان در نظر گرفته شده که این امکانات را در پارک‌های شهر گسترش خواهیم داد.

شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در سه ماهه پایانی سال گفت: شعار «هر یکشنبه، یک افتتاح» پا برجا است و هر هفته نه تنها یک افتتاح بلکه شاهد بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی زیادی در مناطق مختلف شهر هستیم که شهروندان از ثمرات آن‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: آئین افتتاح رسمی پل آفتاب و ادامه بلوار فرزانگان را تا پایان سال جاری برگزار خواهیم کرد همچنین پروژه بزرگ مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

نوروزی با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین المللی اصفهان گفت: در صورت تحقق وعده‌های داده شده از سوی دولت این پروژه نیز در موعد مقرر افتتاح خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا آماده افتتاح و بهره برداری است، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و استمرار این شرایط پروژه را به صورت مجازی افتتاح خواهیم کرد.

بوستان آرزو اندیشه‌ورزی را گسترش می‌دهد

«علیرضا نصر اصفهانی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با ابراز خرسندی از افتتاح پروژه‌های متعدد در منطقه هفت، اظهار کرد: بوستان آرزو یک بوستان بسیار متفاوت در شهر است به طوری که هر فردی پس از وارد شدن، اندیشه‌ورزی خواهد کرد و همچنین دانش آموزان در کنار تفریح از آموزش‌های خوبی برخوردار می‌شوند زیرا زمینه آموزش بخشی از دروس علوم و فیزیک در اسباب‌بازی‌های بوستان فراهم شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: احداث بوستان آرزو، بنیانی برای افزایش حرکت‌های خوب در احداث پارک‌های مفید در شهر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه‌های بهره‌برداری شده در نقاط مختلف شهر بخشی از نیازهای شهروندان را برطرف می‌کند، گفت: اگر در شهر سینما، بوستان یا پل‌های متعدد افتتاح می‌شود، بخشی از نیازهای مردم برای زیست بهتر در شهر است.

وی اظهار کرد: امید است برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» منجر به افزایش امیدواری مردم، ایجاد رقابت سالم بین مناطق شهری و سرعت بخشی در اجرای پروژه‌ها شود.

نصر اصفهانی با تأکید بر اینکه سرعت در اجرای پروژه‌ها نباید باعث کاهش کیفیت آنها شود، تصریح کرد: معتقدیم هر امکانی که در شهر برای مردم مهیا می‌شود باید زود بهره‌برداری شود و بر استفاده از پروژه‌های افتتاح شده باید نظارت جدی‌تر شود.

اتمام پروژه شاهنامه تا پایان سال ۹۹

«علی اصغر شاطوری» مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان در ادامه اظهار کرد: بوستان آرزو در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در مجاورت بوستان آرزو، فرهنگسرای تخصصی کودک و نوجوان در حال احداث است و تا یک ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با بیان اینکه بوستان آرزو با صرف اعتباری افزون بر دو و نیم میلیارد تومان احداث شده است، تصریح کرد: با توجه به سرانه پایین فضای سبز در جنوب اتوبان چمران و محدوده خیابان‌های شاهد و مولوی، این بوستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی افزود: در صدد هستیم زمین‌های مناسب دیگری که دارای کاربری فضای سبز است را در خیابان‌های اطراف از جمله «مولوی» تملک و در آنها پارک احداث کنیم.

شاطوری با بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های متعددی در منطقه هفت در دست اقدام است، گفت: پروژه شاهنامه با توجه به کمبود فضاهای ورزشی و فرهنگی در خیابان گلستان و در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع در حال احداث بوده که در این پروژه دو هزار متر فضای ورزشی و سالن سر پوشیده، دو هزار و ۴۰۰ مترمربع مجموعه فرهنگی و ۱۲ هزار مترمربع فضای سبز و پارکینگ پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در پروژه شاهنامه سالن ورزشی توانا و سالن فرهنگی دانا در حال احداث است و تا پایان سال‌جاری عملیات عمرانی آن به پایان می‌رسد.

مدیر منطقه هفت شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان بهشتی، افزود: این خیابان با عرض ۲۴ متر در دو لاین حدفاصل شهرک کوثر تفکیکی اراضی واقع در جنوب باغ فدک (مادی فدن) احداث خواهد شد.

وی ادامه داد: در خیابان بهشتی پیاده رو و فضای سبز، بدنه سازی و احیای مادی به طول یک هزار و ۱۰۰ متر با هزینه‌ای بالغ بر ۲۳۴ میلیارد ریال احداث می‌شود.

شاطوری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان شهید عبدالرسول زرین با پیش بینی اعتباری بالغ بر ۳۱۵ میلیارد ریال، تصریح کرد: طول این خیابان حدود ۶۰۰ متر با عرض ۲۴ متر و عرض آسفالت ۱۱ متر است که در آن چهار متر فضای سبز و پیاده‌رو از هر طرف اجرا خواهد شد.

کد خبر 461126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.