اجازه نمی‌دهیم کسی به تمامیت ارضی ایران تجاوز کند

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه نگاه ناسالم به خاک ایران را با پاسخ قاطع دفع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند.

روح‌الله متفکر آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد شعرخوانی رئیس جمهور ترکیه پیرامون آذربایجان اظهار کرد: حفظ حسن همجواری برای برقراری امنیت و آرامش، جزء وظایف کشورهای منطقه است. ایران ارتباطات تاریخی، فرهنگی و تجاری گسترده‌ای با کشورهای همسایه خود در منطقه دارد و به رعایت تمامیت ارضی این کشورها مشهور است و انتظار دارد همسایگانش نیز حسن همجواری را حفظ کنند و به تمامیت ارضی ایران احترام بگذارند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: تمامی جناح‌های سیاسی، اجتماعی و قومیت‌های متنوع در ایران علیرغم اختلافات و سلایق عقیدتی و سیاسی در راستای صیانت از تمامیت ارضی ایران و محکوم کردن اظهارات اردوغان متحد شدند.

متفکر آزاد ادامه داد: حفظ تمامیت ارضی ایران خط قرمز مردم است؛ بنابراین اردوغان باید بداند در دام رژیم صهیونیستی نیفتد و به اختلاف افکنی‌های خود در منطقه پایان دهد؛ زیرا این اظهارات پیامدهای خوبی برای آینده منطقه ندارد.

وی یادآور شد: هرگونه نگاه ناسالم به خاک ایران را با پاسخ قاطع دفع خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کسی به استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کند.

کد خبر 461113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.