تمایلی به ورود شهرداری اصفهان به ورزش حرفه‌ای نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وظیفه شهرداری ترویج ورزش همگانی است به همین دلیل تمایل نداریم شهرداری اصفهان به ورزش حرفه‌ای ورود کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی صبح امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با بیان اینکه اخیراً سازمان میادین با مجاب کردن بهره‌برداران فروشگاه‌های کوثر مبادرت به خرید یک باشگاه فوتسال کرده است، گفت: چند سال پیش شهرداری اصفهان قصد داشت امتیاز یک تیم ورزشی را در مسابقات کشوری خریداری کند که با مخالف اعضای شورای شهر مواجه شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به هیچ عنوان تمایل نداریم شهرداری اصفهان به ورزش حرفه‌ای ورود کند زیرا وظیفه شهرداری ترویج ورزش همگانی است بنابراین مسئولان مرتبط با خریداری باشگاه فوتسال باید در خصوص تصمیم خود تجدیدنظر کرده و به ترویج ورزش همگانی بپردازند.

وی ادامه داد: در مجاب کردن بهره‌برداران ممکن است انتظاراتی پیش آید یا پذیرش این امر به آن‌ها تحمیل شود؛ اگر این اقدام با اجبار بهره‌برداران برای همراهی با شهرداری انجام می‌شود قابل قبول نیست زیرا هر اقدامی که بوی اجبار داشته باشد را نخواهیم پذیرفت.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: از طرفی اکنون موقع خشکسالی مالی شهرداری است بنابراین سازمان میادین باید از این اقدام خود منصرف شود.

همگان باید به یافته‌های مطالعات آلودگی هوا گردن نهند

وی با اشاره به نقش توسعه حمل‌ونقل عمومی در بهبود هوای کلانشهر اصفهان، گفت: حال اصفهان به سبب آلاینده‌های زیست محیطی خوب نیست و شرایط کنونی نگران‌کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه تمرکز بر مدیریت شیوع کرونا نباید سبب غفلت از مباحث دیگر مانند آلودگی هوا شود، افزود: پروژه‌های مطالعاتی در خصوص آلودگی هوای اصفهان به نتیجه رسیده و روز گذشته نیز گزارش آن برای مدیران مربوطه ارائه شد که امیدوارم در استمرار مسیر، شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی اضافه کرد: نتیجه پژوهش‌ها هرچه باشد باید به آن گردن نهیم و هرکدام از دستگاه‌های مرتبط که سهمی در آلاینده‌ها دارند سعی در جبران آلودگی‌ها داشته باشند و همگی به دور از بزرگنمایی، واقعیت‌ها را مدنظر قرار دهند.

پژوهش‌ها گرفتار قفسه کتابخانه‌ها نشود

نصراصفهانی با اشاره به هفته پژوهش و تقدیر از مرکز پژوهش‌های شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، اظهار کرد: پژوهش سبب گشودن افق‌های تازه برای آیندگان می‌شود بدین سبب امید است با برجسته‌تر شدن نقش پژوهش در کشور، از اشتباهات و دوباره‌کاری‌ها جلوگیری شده و سبب کم شدن هزینه‌ها شود.

وی با بیان اینکه پژوهشگران باید از جایگاه خود که امر پژوهش است، صیانت کرده افزود: نباید چشم‌داشت مالی، محور انجام پژوهش باشد که اگر چنین شود پژوهش‌ها آسیب جدی می بیند؛ کاربست پژوهش‌ها نیز باید مورد توجه باشد تا هیچ پژوهشی گرفتار قفسه کتابخانه‌ها نشود.

لزوم یکسان‌سازی خدمات در مناطق شهری اصفهان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به زمان تدوین بودجه ۱۴۰۰ شهرداری، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی هرساله، بودجه شهرداری تا پایان دی‌ماه جهت بررسی در شورای شهر به صحن علنی آورده می‌شود لذا از همه کسانی که در تدوین بودجه ۱۴۰۰ نقش دارند درخواست می‌کنیم که عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات را به‌ویژه در مناطق کم‌برخوردار در نظر گیرند.

وی با بیان اینکه ارتقای خدمات در مناطق مختلف شهری سبب افزایش تعلق منطقه‌ای، جلوگیری از سفرهای بیهوده، اعتماد بیشتر به مسئولان و کاهش ناهنجاری اجتماعی می‌شود، تاکید کرد: اکنون عبور و مرور در شهر تسهیل شده و اگر نتوانیم به همه مناطق به‌طور یکسان خدمات اولیه را برسانیم، شهروندان تمایل به استفاده از امکانات دیگر مناطق شهر خواهند داشت که این رویه نظم شهر را به هم می‌ریزد.

نصراصفهانی تصریح کرد: باید همانند سال‌های گذشته همچنان به عدالت فضایی پرداخته شود و بدین وسیله یکسان‌سازی خدمات را در شهر اصفهان رقم بزنیم.

تضامین شغلی را در حد توان برای کارکنان ایجاد می‌کنیم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: از همه کسانی که برای سامان‌بخشی به گونه‌های مختلف قراردادهای شهرداری تلاش کردند تقدیر می‌کنم.

وی ادامه داد: از هشت قراردادی که با هشت شرکت در گذشته منعقد می‌شد و این تعداد باعث شده بود پرداخت حقوق، رفاهیات و مزایای کارکنان شهرداری متفاوت شود، اکنون به تجمیع کارکنان در دو شرکت رسیده‌ایم.

وی تاکید کرد: وظیفه داریم تضامین شغلی کارکنان را در حد توان رقم بزنیم و امیدواریم وزارت کشور نیز شرایط استخدام این افراد را فراهم کند.

منطقه ۷ در مسیر توسعه است

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های منطقه هفت در قالب برنامه "هر یکشنبه، یک افتتاح"، گفت: این پروژه‌ها با اعتباری حدود ۸۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

نصراصفهانی افزود: منطقه هفت منطقه‌ای است که مسیر توسعه را پیش گرفته و دیگر منطقه‌ای محروم اطلاق نمی‌شود و شرایط نامطلوبی را مانند گذشته تجربه نمی‌کند که اقدامات در این زمینه جای تقدیر دارد.

کد خبر 461109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.