۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
رد پای حس زنانه

نمایشگاه رد پای حس زنانه با ۱۱ اثر با تکنیک سوزن دوزی در گالری اکنون به نمایش درآمده است و تا ۲۶ آذرماه علاقه‌مندان می‌توانند از این گالری بازدید کنند.

نفیسه خسروی، هنرمند نمایشگاه "رد پای حس زنانه" در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروزه نوگرایی و نوآوری، مهم‌ترین اصل برای هنرمند معاصر است. دو بوفه نقاش فرانسوی می‌گوید که گوهر هنر تازگی و بدیع بودن است. هنرمند باید همیشه فکر و ایده‌های نو، تازه و تکرارناپذیر مانند طبیعت زیبا داشته باشد. در جست‌وجو بودن، هنری برای هرچه بیشتر بیان درون خود است بیانی که مرا با هنر زنانه‌ام از کنج خانه به عرصه جامعه آورد. به دنبال هنری بودم که رسانه، بیانی متعارف برای آن نداشته باشد و به صورتی جدید یا کمتر متعارف در جامعه هنری مطرح باشد.

وی افزود: زنانی همیشه در عرصه هنر وجود داشته‌اند، اما تعداد کمی از آنها به عنوان یک هنرمند حرفه‌ای در جامعه پذیرفته شده و روی آثار آن‌ها سرمایه گذاری می‌شد. زنانی که برای به هدف رسیدن و دست یافتن به آرزوهایشان باید موانع زیادی را پشت سر بگذارند. نقش یک زن در خانه، در جامعه یک نقش از پیش تعیین شده است.

این هنرمند تصریح کرد: زنان آثار من نقش خود را به بهترین شکل ایفا می‌کنند. در برخی آثار همچون نقش قالی‌ها یا همچون رقص زیبایشان در میان جمعیت کسی نمی‌داند این فرم‌ها و نقش‌های زیبا در درون خود چه تقدیری و چه جبری را پنهان کرده است. جایی که می‌خواهد در دل طبیعت محو شود یا جایی که به زور در بند نقش‌هایش به تنهایی نقش هزاران زن را ایفا کند. آثار من همه زنانی هستند که باید نقششان را به بهترین شکل ایفا کنند هم مادر، هم همسر، هم فرزند، هم خواهر و هر چه که باشند باید بهترین و زیباترین باشند.

خسروی خاطرنشان کرد: "رد پای حس" با تکنیک سوزن‌دوزی که در ایران قدمتی چند هزارساله دارد به نمایش درآمده است. سوزن دوزی از آن زمان که استخوان تیز پرندگان و ماهی‌ها به عنوان سوزن به کار گرفته می‌شد تاکنون که سوزن‌های مختلف ساخته شده وجود دارد سوزن دوزی هنری زنانه و از رویاهای زنان الهام گرفته است.

کد خبر 461073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.