دستگیری قاتل فراری در قم/ کشف ۱۱۶ کیلوگرم مواد مخدر در زنجان

کشف ۱۱۶ کیلوگرم مواد مخدر در زنجان، دستگیری باند هشت نفره سارقان غیربومی در ایلام، به دام افتادن سارقان کابل‌های مخابراتی در ساوه، دستگیری قاتل فراری در قم، بازداشت عاملان تیراندازی در خلخال و نجات کودک مارگزیده دهلرانی از مرگ را در بسته حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف ۱۱۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر در اقدام اطلاعاتی و عملیاتی مشترک این فرماندهی و پلیس استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی و کردستان خبر داد.

ایرج خانی پور اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در پی کار اطلاعاتی پیچیده موفق شدند با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌های گیلان، آذربایجان غربی و کردستان از فعالیت سه باند مواد مخدر مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی شهرستان مراغه یک قاچاقچی حرفه‌ای مواد مخدر که قصد انتقال مواد افیونی با یک دستگاه سواری سمند را داشت شناسایی دستگیر و از خودرو این متهم ۸۰ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه جاسازی شده بود کشف شد.

دستگیری باند ۸ نفره سارقان غیربومی در ایلام

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام از شناسایی و دستگیری باند هشت‌نفره سارقان غیربومی و حرفه‌ای با ۷۰ فقره سرقت خبر داد.

علی مهری اظهار کرد: در پی افزایش وقوع سرقت‌های منزل و طلاجات در مناطق مختلف شهر ایلام تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند اعضای باند هشت‌نفره سارقان غیر بومی و حرفه‌ای را که در قالب دو گروه چهارنفره فعالیت می‌کردند را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در چند عملیات ضربتی آن‌ها را در استان‌های مرکزی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دو دستگاه خودرو سواری که متهمان با استفاده از آنها سرقت می‌کردند نیز توقیف شده است، تصریح کرد: این باند حرفه‌ای اعمال مجرمانه خود را در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور و بین ساعت‌های ۱۹ تا ۲۳ انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات فنی پلیس به ۷۰ فقره انواع سرقت از جمله سرقت طلاجات، وجه نقد، اشیا قیمتی و … اعتراف کردند.

مهری با بیان اینکه تعدادی اقلام مسروقه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال از سارقان کشف شده، گفت: مالباختگان با ورود به سامانه "نما" با نشانی www.polici.ir می‌توانند با کدی که پلیس در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و با شناسایی اموال مسروقه خود و ارائه مدارک آن را از پلیس آگاهی تحویل بگیرند.

وی گفت: افراد در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک موضوع از طریق تلفن ۱۱۰ و یا مراجعه به نزدیک‌ترین پایگاه پلیس اطلاع رسانی کنند.

باند سارقان کابل‌های مخابراتی در ساوه به دام افتادند

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از دستگیری اعضای یک باند سرقت و تخریب تجهیزات کابل‌های برق در ساوه خبر داد و گفت: سارقان به ۷۴ فقره سرقت و تخریب کابل‌ها و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند.

علی اکبر عیسی آبادی اظهار کرد: در روزهای اخیر با اعلام گزارش‌هایی از اختلال ایجاد شده در شبکه اینترنت در بخش‌هایی از شهرستان ساوه، با همکاری شرکت مخابرات و بررسی‌های کارشناسی پلیس، مشخص شد که در برخی از نقاط کابل‌های مخابراتی توسط افرادی تخریب و یا مورد سرقت قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و ضرورت دسترسی شهروندان و به ویژه دانش آموزان برای استفاده از سامانه‌های آموزشی در بستر اینترنت، به سرعت بررسی موضوع در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه تصریح کرد: در مراحل تحقیقات تخصصی پلیس، سرانجام سرنخ‌هایی در این پرونده‌های سرقت و اقدامات خرابکارانه به دست آمد و اعضای یک باند پنج‌نفره شناسایی شدند.

وی ادامه داد: سرانجام در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس و طی یک هفته تحقیقات نامحسوس پلیس، تمامی اعضای این باند شناسایی و همگی در عملیات‌هایی جداگانه دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه آنان، تعدادی از ابزار آلات که برای سرقت و تخریب تجهیزات مخابراتی از سوی این افراد مورد استفاده قرار می‌گرفت، کشف شد و اعضای این باند به ۱۴ فقره سرقت کابل‌های برق و ۶۰ فقره تخریب تجهیزات مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند.

دستگیری قاتل فراری در قم

قاتلی فراری در اتوبوسی با شش گروگان در شهرک فاطمیه قم دستگیر شد و فرمانده انتظامی استان قم در این زمینه گفت: یک مورد گروگانگیری که در قم رخ داده بود با هوشیاری و اقدام به موقع نیروهای ویژه پلیس خنثی و فردی که شش نفر را در داخل اتوبوس شرکت واحد گروگان گرفته بود، دستگیر شد.

سید محمود میرفیضی با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده به جرم قتل همسر برادرش تحت تعقیب پلیس بود، افزود: این قاتل که برای فرار از دست قانون اقدام به گروگان گیر کرده بود، با هوشیاری نیروهای پلیس نتوانست کار به جایی ببرد و دستگیر شد.

عاملان تیراندازی در خلخال استان اردبیل دستگیر شدند

دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: به محض دریافت گزارش پلیس ۱۱۰ از تیراندازی در میدان معلم و جانبازان شهر خلخال، فرماندهی انتظامی و اداره اطلاعات وارد عمل شده و موفق به شناسایی محل اختفای عاملان بروز درگیری و حادثه تیراندازی شدند.

آرش جعفری اظهار کرد: این حادثه زمانی اتفاق افتاد که دو خودرو نیمه شب اقدام به کورس و مسابقه رانندگی در خیابان‌های مرکزی شهر خلخال کرده و تداوم این اقدام منجر به درگیری لفظی، درگیری فیزیکی و در نتیجه شلیک گلوله از اسلحه شکاری شد.

وی اضافه کرد: در این حادثه سه سرنشین خودروی غیر بومی در خلخال در پی درگیری با راننده یک خودرو بومی، اقدام به شلیک گلوله به سمت خودرو در میدان معلم و جانبازان شهر خلخال کرده و سپس از محل حادثه متواری شدند.

دادستان عمومی و انقلاب خلخال با بیان اینکه عاملان حادثه تیراندازی که موجب ترس وحشت اهالی محل شده بودند جوانان ۲۰ تا ۲۳ ساله هستند، اظهار کرد: هر چهار سرنشین این دو خودرو دستگیر شده‌اند.

وی گفت: این حادثه تلفات جانی نداشته و جوانان مخل نظم و آرامش شهر نیز فاقد سابقه کیفری نداشتند و اسلحه تیراندازی شده در این حادثه فاقد مجوز حمل و غیر مجاز است و پس از دستگیری عاملان حادثه، جلسه فوق‌العاده رسیدگی به پرونده متهمان روز جمعه در دادستانی تشکیل و پس از تحقیقات صورت گرفته از راننده و سرنشینان خودروها سه نفر از متهمان مجرم شناخته شده و روانه زندان شدند و یک نفر نیز که دخالتی در این حادثه نداشت، آزاد شد.

نجات کودک مارگزیده دهلرانی از مرگ

کودک ۱۸ ماهه‌ای از عشایر کوچرو دهلرانی پس از مارگزیدگی در منطقه "فکه دهلران" با درمان‌های لازم نجات یافت و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این زمینه گفت: این کودک پس از دریافت درمان‌های لازم برای بررسی‌های بیشتر به بیمارستان امام خمینی ایلام اعزام شد.

جمیل صادقی فر افزود: با توجه به سمی بودن نیش مار و پایین بودن سن کودک و ورم زیاد ناحیه گزش، تیمی از متخصصین جراحی، ارتوپدی و اطفال درمان و مراقبت‌های لازم را برای مداوای این کودک مار گزیده انجام دادند.

وی افزود: عملکرد هماهنگ و به موقع تیم بهداشتی، اورژانس پیش بیمارستانی و کادر درمانی موجب شد کودک ۱۸ ماهه پس از چند روز بستری با سلامت کامل به آغوش خانواده بازگردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: مردم برای پیشگیری از مارگزیدگی دقت بیشتری نسبت به رعایت نکات بهداشتی و ایمنی داشته باشند و در صورت مواجه شدن با چنین مشکلاتی بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 461063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.