رضایی: تسهیلات کرونایی مشاغل فرهنگی و هنری تصویب شد

استاندار اصفهان گفت: تسهیلاتی برای مشاغل آسیب دیده فرهنگ و هنر ناشی از کرونا در جلسه امروز به تصویب رسید.

به گزارش ایمنا، عباس رضایی روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس اظهار کرد: هزار و۹۰۰ میلیارد تومان از منابع تسهیلات بانکی در اختیار کرونا به این حوزه اختصاص می‌یابد.

وی افزود: متقاضیان استفاده از تسهیلات حوزه فرهنگ و هنر مانند ناشران، کتاب فروشان، تولیدات سمعی و بصری، مراکز فرهنگی قرآن و عترت تا پایان دی ماه فرصت دارند به بانک‌های عامل مراجعه کنند همچنین پس از تنفس سه ماهه بازپرداخت آن‌ها از ابتدای خرداد سال آینده آغاز خواهد شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: واگذاری منع تردد شبانه در شهرهای کمتر از ۲۰۰ هزار نفر به استان‌ها واگذار شد که در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در این خصوص تصمیم خواهیم گرفت.

رضایی با بیان اینکه بنای ما بر افزایش ساعت منع تردد در شب یلدا و شب قبل و بعد از آن است، تصریح کرد: پیشنهاد ما منع تردد از ساعت ۱۹ به جای ۲۱ است اما هنوز این تصمیم به تصویب نرسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی از شهرهای بزرگ مشکل تردد و تجمع در اتوبوس و مترو داشتند که برای این موضوع تصمیم‌گیری و مقرر شد پنج هزار دستگاه اتوبوس از محل مجوزهای ستاد ملی کرونا و از فروش نفت مازاد به ناوگان درون شهری با استفاده حداکثری از سازندگان داخلی اختصاص یابد.

استاندار اصفهان ادامه داد: این مصوبه با هدف رونق اتوبوس‌های داخلی و نیاز جدی در راستای فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع در ناوگان حمل و نقل عمومی به تصویب رسیده است.

رضایی با بیان اینکه مبنای کار ستاد ملی کرونا بر مبنای علم و اندیشه محوری است، اظهار داشت: امیدواریم این اقدامات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جانب مردم و تمهیداتی که برای مقابله با کرونا اندیشیده شده هرچه سریع‌تر میزان ابتلاء و فوت ناشی از کرونا را با افزایش آزمایش‌ها شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: سیر نزولی در کل کشور طی شده و در زمان حاضر ۱۲ شهر در کشور وضعیت قرمز دارند و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی و زرد هستند اما وضعیت شکننده است و باید رعایت صد درصدی پروتکل‌های بهداشتی صورت گیرد.

استاندار اصفهان از مردم به خاطر همراهی با ستاد استانی مقابله با کرونا قدردانی کرد.

کد خبر 461038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.