سرانه فضای سبز «آجین» اسدآباد به ۸۰ مترمربع رسید

شهردار شهر آجین اسدآباد گفت: در راستای توسعه فضای سبز و ارتقای سیمای شهری سه هزار هسته بادام دیم در منطقه ۵۰ هکتاری تپه ستران مشرف به شهر آجین کاشته شد که با کاشت این میزان بادام دیم سرانه فضای سبز شهر آجین از ۱۰ تا ۱۵ مترمربع به ۸۰ مترمربع ارتقا یافت.

به گزارش ایمنا، حمید اسدی با بیان اینکه توسعه فضای سبز در دستور کار شهرداری شهر قرار داشته و در تلاش هستیم تا سرانه فضای سبز آجین را افزایش دهیم، اظهار کرد: زالزالک، انار وحشی، بلوط و تات از جمله نهال‌های کاشت شده در فضای سبز ۵۰ هکتاری تپه ستران بوده که در راستای کاشت این میزان نهال تاکنون افزون بر یکصد میلیون تومان هزینه شده است.

وی جمعیت شهری آجین را سه نفر برشمرد و خاطرنشان کرد: نصب آلاچیق و اجرای جاده سلامت از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای تپه تفریحی ستران شهر آجین بوده است که در سال آینده اجرایی خواهد شد.

اسدی با اشاره به اینکه میزان هزینه آبیاری و نگهداری از درختان و نهال‌های کشت شده در تپه ستران ماهیانه ۱۵ میلیون تومان است، یادآور شد: در حال حاضر شهر آجین در قسمت ورودی شهر دارای یک پارک محلی بوده که در چهار نقطه شهر نیز چهار پارک محلی پیش بینی کرده ایم و در صورت تأمین اعتبار قطعاً نسبت به اجرایی شدن احداث این چهار پارک محلی اقدام خواهیم کرد.

وی از تکمیل طبقه همکف ساختمان آتش نشانی شهرداری آجین در سال آینده خبر داد و گفت: ساختمان آتش نشانی شهر آجین در ۲.۵ طبقه با ۱۲۰۰ متر مربع سوله با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت قرار دارد که طبقه همکف ساختمان در سال آینده تکمیل شده و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار شهر آجین در پایان اضافه کرد: تکمیل صددرصدی پروژه آتش نشانی شهرداری آجین به یک میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کد خبر 461034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.