آرایش و فرم‌دهی درختان شهر از ابتدای دی‌ماه

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس برای آرایش و فرم‌دهی درختان خزان شونده شهر پس از خزان کامل آنها از اوایل دی ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان هرس درختان در دستور کار این سازمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: شاخه بُری درختان درگیر با خطوط انتقال برق یکی از مهمترین اقدامات است زیرا در سنوات گذشته درختانی زیر خطوط برق احداث شده که رشد طولی داشته است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت توزیع برق امضا شده و حریم حذف شاخه‌ها جهت حفظ جان شهروندان از طرف اداره برق اعلام و زیر نظر سازمان پارک‌ها و فضای سبز در مناطق ۱۵ گانه انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: دومین هرس ویژه شاخه‌های پوسیده، خشک شده و آفت زده درختان کهنسال نارون و خلوت کردن تاج درختان توت و حذف شاخه‌های درگیر در خیابان‌هایی است که مشکلاتی برای شهروندان یا حتی تردد وسایل نقلیه عمومی ایجاد کرده است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه سومین هرس، ویژه محورهایی است که در سال‌جاری شکسته شدن دستک و سقوط درختان در آنها اتفاق افتاده است، گفت: با هماهنگی مسئولان فضای سبز و بنا بر درخواست مکتوب مناطق به سازمان پارک‌ها این محورها تعیین شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملیات هرس برای آرایش و فرم‌دهی درختان خزان شونده شهر پس از خزان کامل آنها از اوایل دی ماه سال‌جاری آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: عملیات هرس درختان با فعالیت ۱۰ نفر از ناظران سازمان پارک‌ها و فضای سبز، کلیه ناظران مقیم در مناطق همچنین مسئولان فضای سبز مناطق ۱۵ گانه و ناژوان و با همکاری اداره برق منطقه‌ای انجام می‌شود.

کد خبر 461032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.