اظهار بی‌اطلاعی شهرداری کرج از قطع درختان دانشکده کشاورزی

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج گفت: قطع تعدادی از درختان دانشکده کشاورزی کرج بدون اطلاع سازمان سیما و منظر شهرداری بوده و دانشکده کشاورزی از بازدید کارشناسان این سازمان جلوگیری کرده است.

به گزارش ایمنا، پیمان بضاعتی پور در خصوص قطع تعدادی از درختان دانشکده کشاورزی، با بیان اینکه حفظ و نگهداری ۳۶۰۰ هکتار فضای سبز شهری در سطح شهر کرج بر عهده شهرداری است، گفت: علاوه بر آن ۲۱۶۰ هکتار فضای سبز در اختیار نهادهای دولتی و غیردولتی در کرج از جمله دانشکده کشاورزی است که حفظ و نگهداری بر عهده این نهادها و نظارت آن با شهرداری است.

وی یادآور شد: برای جمع آوری درختان، هرس و جایگزینی آن‌ها تنها نهادی که می‌تواند مجوز صادر کند، شهرداری است در حالی که دانشکده کشاورزی برای دریافت مجوز قطع درختان به شهرداری مراجعه نکرده و از نهادی دیگر همچون جهاد کشاورزی یا منابع طبیعی اقدام یا رایزنی کرده است.

رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری کرج با بیان اینکه از تعداد درختان قطع شده اطلاع دقیقی نداریم، اظهار کرد: برای بازدید از محل به دانشکده کشاورزی مراجعه کردیم که از ورود کارشناسان فضای سبز شهرداری کرج، جلوگیری کردند که برای انجام این امر درخواست دستور قضائی دادیم و به محض صدور، اقدام می‌شود.‌

وی افزود: علت قطع درختان از سوی دانشکده کشاورزی وزش طوفان و از ریشه کنده شدن درختان در سنوات گذشته اعلام شده است و این موضوع که چرا طوفان فقط در داخل دانشکده وزیده، جای سوال دارد.

بضاعتی پور همچنین تصریح کرد: از دانشکده کشاورزی به عنوان نهادی که متولی آموزش و فرهنگ سازی در خصوص فضای سبز است، گلایه برای اقدام به قطع درخت وجود دارد.

منبع: فارس

کد خبر 461008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.