بهبود کیفی خاک درختان شهر اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: بهبود بخشیدن کیفی خاک از نیمه آذرماه آغاز شده و دستورالعمل‌های سازمان به مناطق ۱۵ گانه ارسال شده است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در فصل پاییز و زمستان فعالیت این سازمان در دو بخش بهبود بخشیدن کیفی خاک و هرس درختان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال همچون سال‌های گذشته، اما با دقت بیشتر بهبود بخشیدن کیفی خاک در چند بخش با هماهنگی مناطق در حال انجام است، افزود: در این راستا عملیات حفر چال کودها در ابعاد یک در یک با اولویت درختان کهنسال چنار و نارون در عرصه‌های فضای سبز شهری انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان ادامه داد: عملیات دوم حفر چال کود در ابعاد ۵۰ در ۵۰ با شرایط عرصه‌هایی که محدودیت عناصر دارند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روش سوم عملیات تغذیه درختان با روش درین هول برای درختان ضعیف است که در عرصه‌های چمن کاری به ویژه پارک‌های محلی قرار دارند، تصریح کرد: چهارمین عملیات درین هول برای بهبود وضعیت زهکشی خاک و کاهش تراکم آن به ویژه درختان چنار در عرصه‌های چمن کاری شده است.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: پنجمین عملیات کند و کوب و دادن کود آلی در تمام رفیوژها، تشتک‌ها و سطح آبخور پرچین‌ها است که در این فصل از سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ششمین عملیات کود و ماسه دهی و کود شیمیایی برای چمن‌ها در پارک‌های حاشیه‌ای رودخانه به ویژه پارک‌های پر تردد شهر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان هفتمین عملیات را خاکبرداری با هدف اصلاح آبخورها در رفیوژها دانست و گفت: هشتمین عملیات تعویض خاک و خاک‌ریزی در عرصه‌های دارای محدودیت بستر کشت است.

وی اظهار کرد: نهمین عملیات، جمع‌آوری و فرآوری خاک‌برگ در تمام مناطقی که پتانسیل نگهداری برگ را دارند و در نهایت جمع آوری خاکبرگ‌ها در محل‌های تحت نظر سازمان پارک‌ها برای تهیه خاک‌برگ در تناژ بالا است.

مرتضایی‌نژاد با بیان اینکه بهبود بخشیدن کیفی خاک از نیمه آذرماه آغاز شده و دستورالعمل‌های سازمان به مناطق ۱۵ گانه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: ۱۰ نفر از ناظران سازمان پارک‌ها و فضای سبز، تمامی ناظران مقیم در مناطق همچنین مسئولان فضای سبز مناطق ۱۵ گانه و ناژوان و ۳۰ پیمانکار عرصه فضای سبز در این زمینه فعالیت دارند.

کد خبر 460979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.