ادامه روند کاهشی فوتی‌های کرونا در تهران/ نگرانی از آغاز موج چهارم

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: روند کاهشی مرگ و میرهای ناشی از کرونا در پایتخت همچنان ادامه دارد.

ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت مرگ‌ومیرهای مشکوک یا ناشی از کرونا در تهران اظهار کرد: هفته گذشته سیر نزولی مرگ‌ومیرها ادامه پیدا کرد به طوریکه روز جمعه ۵۲ مورد فوتی مشکوک یا ناشی از کرونا در تهران ثبت شد. این عدد در روز پنجشنبه ۷۴ نفر بوده است که پیش بینی می‌کنیم با توجه به محدودیت‌های اعمال شده این روند نزولی ادامه پیدا کند اما باز هم از دست دادن بیش از ۵۰ شهروند بسیار تلخ و ناگوار است و نشان می‌دهد شرایط سختی داریم.

وی افزود: تا امروز بیش از ۲۲ هزار نفر از شهروندان تهرانی جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند که در سامانه بهشت زهرا به ثبت رسیده است.

خداکرمی با اشاره به کاهش محدودیت‌ها در هفته گذشته تصریح کرد: این نگرانی وجود دارد که با برداشتن محدودیت‌ها با توجه به افزایش مسافران مترو، اتوبوس و تجمعات دوباره شاهد پیک چهارم از اواخر دی‌ماه باشیم بنابراین توصیه تاکیدی ما این است که مردم مشارکت خود را ادامه دهند و از ماسک به درستی استفاده کنند و زمانی که ماسک را با دستانشان بر می‌دارند دستان آلوده را به صورت و چشمانشان نزنند.

وی ادامه داد: مردم فراموش نکنند که همچنان در شرایط پاندمی قرار داریم بنابراین از حضور در مهمانی‌ها و مراسم‌های ترحیم پرهیز کنند و سنت‌های قدیمی مانند شب یلدا را به صورت مجازی برگزار کنند.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با وجود اپلیکشن‌های گوناگون امکان حضور مجازی در کنار هم وجود دارد؛ تا زمانی که این شرایط سخت طی نشود برای آنکه خود و دیگران را در معرض خطر قرار ندهیم باید محدودیت‌ها را رعایت کنیم.

خداکرمی تاکید کرد: زمانی رعایت پروتکل‌های بهداشتی نتیجه‌بخش است که همه نهادها، قوا و مردم با هم همکاری کنند و پروتکل‌ها توسط کارکنان دولت، مجلس، قوه قضائیه و تمام نهادهای عمومی و مردم همزمان و یکپارچه رعایت شود.

کد خبر 460958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.