تشدید نظارت‌ها بر آزمایشگاه‌های مجاز به انجام آزمایش تشخیص کووید ۱۹

معاونت درمان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، گفت: در چهارچوب تشدید نظارت بر آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی، در هفته گذشته فعالیت یک آزمایشگاه در حوزه نظارتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، که بدون اخذ مجوز اقدام به پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید -۱۹ نموده بود، متوقف شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از وبدا، بر اساس اعلام معاونت درمان همچنین مجوز دو آزمایشگاه مجاز به انجام این آزمایش که در ثبت نتایج آزمایشگاهی در سامانه پرونده الکترونیک سطح یک سهل انگاری و تأخیر کرده بودند و یک آزمایشگاه به دلیل کسب نتایج نامطلوب در مهارت آزمایی، به دستور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تعلیق شدند.

بر مبنای ابلاغ وزارت بهداشت، کلیه آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی دولتی و خصوصی برای پذیرش و انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید -۱۹ باید تأیید معاونت‌های درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی در ارتباط با رعایت استانداردهای تضمین کیفت و امنیت و ایمنی زیستی را دریافت کرده و صلاحیت فنی آنها بوسیله آزمایشگاه مرجع کشوری کووید -۱۹ در انستیتو پاستور ایران احراز شود.

آزمایشگاه‌های مجاز به انجام آزمایش تشخیص مولکولی کووید -۱۹ علاوه بر رعایت ضوابط و استانداردهای ابلاغی، متعهد به اخذ تعرفه قانونی خدمات آزمایشگاهی و ثبت فوری، مستمر و کامل نتایج آزمایش در سامانه‌های وزارت بهداشت هستند. این آزمایشگاه‌ها بطور دوره‌ای مورد ارزیابی صلاحیت قرار می‌گیرند و در صورت کسب نتایج نامطلوب تا رفع مشکلات احتمالی فعالیت خود را متوقف می‌کنند.

طبق ابلاغ ۱۷ آذرماه دبیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، تعرفه آزمایش تشخیص مولکولی کووید -۱۹ بر مبنای برآورد هزینه تمام شده خدمت با استفاده از محصولات تولید داخل، در بخش دولتی حدود ۲,۳۸۴,۰۰۰ ریال و در بخش خصوصی حدود ۳,۰۲۰,۰۰۰ ریال تعیین شد که از تاریخ ذکر شده لازم الاجرا است. این هزینه شامل شامل پذیرش، نمونه‌گیری در محل آزمایشگاه، انجام آزمایش استخراج و RT PCR، گزارش و ثبت در سامانه وزارت بهداشت می‌شود.

کد خبر 460927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.