آینده‌پژوهی نیاز امروز شهرها است/بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۷

شهردار اصفهان گفت: امروزه شهرهای دنیا با چالش‌های متفاوتی مواجه هستند و علاوه بر رفع مسایل فعلی نیازمند آینده‌پژوهی برای مسایل دوران پیش‌رو است که این موضوع ارتباط مستقیم با تلاش پژوهشگران و طبقه خلاق دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۲۲ آذرماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان»، با تبریک هفته پژوهش به تمام پژوهشگرانی که با مطالعه و تحقیق زمینه ارتقای زندگی بشر را در زمینه‌های مختلف فراهم می‌کنند، اظهار کرد: امروزه شهرهای دنیا با چالش‌های متفاوتی مواجه بوده و علاوه بر رفع مسائل فعلی نیازمند آینده‌پژوهی برای مسائل دوران پیش‌رو است که این موضوع ارتباط مستقیم با تلاش پژوهشگران و طبقه خلاق دارد.

وی تصریح کرد: مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان هفته گذشته فراخوانی در ارتباط با طرح‌های مناسب در زمینه ایستگاه‌های اتوبوس، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله در شهر منتشر کرد که چنین فراخوان‌هایی را می‌توان در سایر موضوعات و زمینه‌ها نیز داشت.

شهردار اصفهان افزود: همخوانی خلاقانه این طرح‌ها با بافت اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی، همچنین ترکیب ایده‌ها با فناوری جدید می‌تواند ارزش این شهر را افزایش دهد؛ بنابراین از تمام متخصصان به ویژه علاقه‌مندان به اصفهان، اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط با این موضوع دعوت می‌شود در این طرح شرکت کرده و همراه و همگام باشند تا با کمک هم شهر زیباتری بسازیم.

وی با تبریک روز حمل و نقل عمومی به تمامی فعالان این حوزه گفت: با شیوع ویروس کرونا رانندگان بیش از سایر افراد در معرض خطر قرار دارند از این رو تاکید می‌شود شهروندان هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی مراقب سلامت خود و رانندگان باشند.

نوروزی با اشاره به تداوم اجرای برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: هفته گذشته در منطقه ۱۰ پارکینگ مشارکتی عسکریه افتتاح شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت تا مشکل مراجعه کنندگان این بیمارستان و ساکنان این خیابان رفع شود.

وی با بیان اینکه هفته گذشته در منطقه ۱۰ کلنگ چند پروژه عمرانی نیز به زمین زده شد، تصریح کرد: در مجموع ۵۰ میلیارد افتتاحیه و ۵۰ میلیارد عملیات عمرانی جدید در منطقه ۱۰ انجام شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: فردا _یکشنبه ۲۳ آذرماه ۹۹_ به صورت مجازی افتتاح پروژه‌های عمرانی و خدماتی منطقه هفت از جمله بوستان آرزو، تکمیل بلوار پرستار و خیابان پوریای ولی که با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شده را شاهد خواهیم بود و عملیات اجرایی چند پروژه نیز آغاز خواهد شد که امیدواریم این حرکت تا پایان سال تداوم یافته و هر هفته خدمات جدیدی را تقدیم شهروندان کنیم.

کد خبر 460874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.