ترکیه سفیر ایران را احضار کرد

وزارت امور خارجه ترکیه از احضار سفیر ایران در آنکارا در پی موضع گیری تهران در قبال سخنان رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

به گزارش ایمنا، وزارت امور خارجه ترکیه از احضار سفیر ایران در آنکارا در اعتراض به اظهاراتی که تهران درباره سخنان «رجب طیب اردوغان» مطرح کرده است، خبر داد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی با اشاره به احضار سفیر ترکیه به وزارت امور خارجه گفت: به سفیر ترکیه گفته شد بنا کردن سیاست خارجی بر خیالات، خردمندانه نیست.

وی افزود: بسیارند در ترکیه که تاریخ را نیک می‌دانند. لازم است پیش از خوانش شعرها، ریشه اصلی سرایش آن را به دولتمردان خود یادآوری کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: آذربایجان غیور، پاره تن ایران عزیز، همواره دژ مستحکم وطن بوده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنشی توئیتری به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه که روز گذشته در مراسم رژه در باکو شعر و ترانه معروف «آراز» را خواند، گفت: «به اردوغان نگفته بودند شعری که به غلط در باکو خواند مربوط به جدایی قهری مناطق شمالی ارس از سرزمین مادریشان ایران است!»

ظریف افزود: آیا او نفهمید که علیه حاکمیت جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟

وی تاکید کرد: هیچکس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه «قره‌باغ کوهستانی» به باکو سفر کرده بود، ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند.

منبع: مهر

کد خبر 460857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.